اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌ریزی برای صادرات کالا از فرودگاه زنجان/ زنجان جزو فرودگاه‌های پروازی برای اربعین نیست

مدیر فرودگاه زنجان از فراهم شدن زمینه انجام پروازهای صادرات کالا از این فرودگاه خبر داد و گفت: در صورت موافقت با این طرح، اماکن مورد نیاز برای کارگو ترمینال احداث و فعالیت آن آغاز خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای صادرات کالا از فرودگاه زنجان/ زنجان جزو فرودگاه‌های پروازی برای اربعین نیست

محمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 فرودگاه بزرگ کشور برای پروازهای مختص اربعین پیش‌بینی شده‌ است، اظهار کرد: فرودگاه زنجان تا این مقطع برای این پروازها، مد نظر نیست.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه پروازهای فرودگاهی برای اربعین نیازمند حضور بخش خصوصی است، افزود: اقدامات اولیه در زنجان برای این پروازهای انجام شده بود، ولی با توجه به وقایع امکان آن فراهم نشد.

وی از آمادگی فرودگاه زنجان برای انجام پروازهای مسافربری خبر داد و تصریح کرد: کرونا همه امور از جمله فعالیت‌ در حوزه پروازهای مسافربری را تحت تاثیر قرار داده، چرا که پروازهای مسافربری فرودگاه زنجان اغلب زیارتی است.

قاسمی با تاکید بر کاهش پروازهای زیارتی از همه فرودگاه‌های کشور گفت: هر چند یک برنامه‌ریزی برای انجام پرواز چارتر از فرودگاه زنجان به مشهد و بالعکس انجام شده است که مختص ایام شهادت امام رضا علیه‌السلام است که با فراهم شدن همه زمینه‌ها انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه زنجان از انجام رایزنی‌های اولیه برای برقراری پروازهای هفتگی بعد از عبور از کرونا خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با عبور از این شرایط پروازهای مورد نظر به شهرهای زیارتی برقرار شود.

وی از فراهم شدن زمینه برقراری پروازهای صادرات بار هوایی در فرودگاه زنجان خبر داد و گفت: در صورت صدور مجوز باید امکانات مورد نیاز برای فراهم کردن زمینه برقراری این پروازها، از جمله احداث سالن جداگانه «کارگو»، گمرک و همچنین سردخانه در فرودگاه انجام شود، تا بتوان صادرات و واردات کالا را از این فرودگاه انجام داد.

قاسمی به پذیرفته شدن درخواست اولیه گروه متقاضی برای صادرات و واردات کالا از فرودگاه زنجان اشاره و تصریح کرد: اگر گروه مورد نظر طرح توجیهی و اقتصادی خود را ارائه کند، قرارداد نهایی با مرکز بین‌المللی مدیریت سرمایه‌ و تجارت استان به عنوان متقاضی این نوع پروازها منعقد خواهد شد، تا زمینه صادرات و واردات هوایی کالا در استان فراهم شود.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به فعال بودن این فرودگاه در بخش پروازهای غیر مسافربری، ادامه داد: از آغاز سال‌جاری تاکنون یک هزار و 70 پرواز غیر مسافربری از فرودگاه زنجان انجام شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول