اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اربعین نقطه اشتراکی برای وحدت اسلامی/ برگزاری سلسله وبینارهایی به مناسبت اربعین حسینی

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به ظرفیت‌های پیاده‌روی اربعین، این حرکت جریان‌ساز را به مثابه نقطه اشتراکی برای تحقق وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: به مناسبت این ایام سلسله وبینارهایی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فهما برگزار می‌شود.

اربعین نقطه اشتراکی برای وحدت اسلامی/ برگزاری سلسله وبینارهایی به مناسبت اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام امیر ارزانی مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد (فهما)، با اشاره به فلسفه قیام عاشورا و جریاناتی که منجر به شکل‌گیری این واقعه جانگداز شد، اظهار کرد: قیام کربلا منجر به تغییر جهت تاریخ اسلام و قرار گرفتن در مسیر اصیل خود شد؛ حُب حسین(ع) و مظلومیت او در عاشورا تبدیل به الگوی عدالت‌خواهان جهان شد و امروز پس از قرن‌ها برپایی مجالس عزای حسینی یادآور حماسه‌ای است که آن حضرت در دشت کربلا رقم زد. 

وی با اشاره به مراسم‌های آیینی و رویدادهایی نظیر راهپیمایی اربعین گفت: در طول سال‌های اخیر حضور خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در قالب پیاده‌روی اربعین منجر به شکل‌گیری حرکتی بی‌نظیر در ابعاد بین‌المللی با محور یک رویداد دینی شد. اربعین حسینی در واقع میعادگاه عاشقان حسینی شده و وحدت‌آفرین میان مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان شده است.
 
ارزانی در بخش دیگری با اشاره به برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت اربعین حسینی، تصریح کرد: در نظر داریم به منظور تبیین و گسترش آموزه‌های حسینی مجموعه وبینار‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی و به زبان‌های مختلف با عناوینی نظیر (شاخصه‌های بانوان اربعینی، همدلی و وفاق بین مذاهب وادیان، خدمت کریمانه و میزبانی زائران اربعین حسینی و فرهنگ اربعین) با مسئولیت و مدیریت ستادهای استانی در قالب برنامه ضبط شده با موضوعات متنوع برگزار کنیم.

وی ادامه داد:  نقش مقام حضرت زینب کبری(س)، تأثیر ایشان در ماندگاری قیام عاشورا و نهادینه کردن فرهنگ والای مقاومت و صبر برای زنان کنونی جامعه اسلامی، نقش موثر بانوان در گسترش فرهنگ اربعین حسینی، اربعین جلوه اقتدار امت اسلامی، اربعین نماد وحدت عدالت‌خواهان، اربعین فرصتی برای همگرایی و گفتگو بین ادیان و مذاهب اسلامی، هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت، جوانان جهادی پرچمدار خدمت کریمانه، فرصت‌های خدمت در مواکب اربعین حسینی، کارکرد قیام عاشورا و اربعین حسینی در بصیرت افزایی و دشمن شناسی از جمله موضوعات این سلسله وبینارها محسوب می‌شود.

ارزانی همچنین، نقش قیام عاشورا در بیداری اسلامی، اربعین، انسجام و شکوه وحدت ملت‌ها، اربعین و فرهنگ ایثار و شهادت، اربعین، مقاومت و نقش کلیدی سردار دلها شهید سلیمانی، نقش حماسه اربعین در ظهور ، نقش جابربن عبدالله انصاری در فرهنگ سازی زیارت اربعین را از دیگر موضوعات وبینارهای استانی و بین المللی دانست.

وی با اشاره به اینکه این وبینارها با حضور حداقل دو تن از استادان برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می شود، گفت: این سلسله وبینارها در سامانه فهما استان‌ها برای مخاطبان بارگذاری شده و از روز دوشنبه ۲۹ شهریور آغاز و تا ۵ مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول