اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لزوم بورسیه کردن دانشجویان پزشکی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بورسیه کردن دانشجویان پزشکی در مقطع تحصیلی دکتری و فوق تخصصی در اولویت مسوولان قرار گیرد.

لزوم بورسیه کردن دانشجویان پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین بهره‌برداری از دستگاه شتاب‌دهنده بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک اظهار کرد: ایران در حوزه پزشکی به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کرده که این پیشرفت‌ها در حوزه دارو و درمان به خوبی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی با دارا بودن مرکز تخصصی درمان بیماران سرطانی از نظر امکانات و تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد که باید برای بهتر شدن همه دست به دست هم بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان داشت: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در اختیار دارد که می‌طلبد به‌درستی از این ظرفیت‌ها در بحث درمان استفاده  شود.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشور بعد از انقلاب تاکنون شکل گرفت ادامه داد: علیرغم همه تحریم‌های آمریکایی که ادعا می‌کردن تجهیزات پزشکی در فهرست تحریم نبوده اما در واقع آنها حتی به بیماران پروانه‌ای رحم نداشتند، امروز شاهد بهره‌برداری از دستگاه شتاب‌دهنده‌ای هستیم که در درمان سرطان مؤثر است و با راه‌اندازی آن بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک پذیرای بیماران استان‌های دیگر هم خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای بارور کردن ظرفیت داخل اقتصاد مقاومتی است  و قوه مجریه  و قوه مقننه باید با کمک و هم‌فکری با مسؤولین حوزه سلامت با تولید دستگاه‌های این‌چنینی که در درمان سرطان تأثیرگذار است علاوه بر تأمین نیاز داخل بتواند در سطح دنیا نیز حرف برای گفتن داشته باشند و زمینه صادرات آن را نیز فراهم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: همان‌طور که در بحث تولید واکسن کرونا موفق شدیم امروز هم می‌توانیم با پشتکار و خودباوری در حوزه لوازم و تجهیزات پزشکی کارهای بزرگ صورت دهیم و باید این را به همگان اثبات کنیم.

دری‌نجف‌آبادی همچنین بیان کرد: بورسیه کردن دانشجویان پزشکی در مقطع تحصیلی دکتری و فوق تخصصی در اولویت مسؤولان  قرار گیرد.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:‌ بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با کمک خیرین در حال ساخت است و امیدواریم این روند همچنان ادامه‌دار باشد.

محمدحسن آصفری بیان کرد: متأسفانه سرانه تخت در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری شرایط خوبی ندارد و می‌طلبد، مسئولین مربوطه و وزارت بهداشت به این مسئله نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی افزود: مشکل اصلی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، کمبود نیروی انسانی به‌خصوص پرستار است که با توجه به جلساتی که با وزیر بهداشت داشته‌ایم امیدواریم این مسئله نیز هرچه سریع‌تر حل شود.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلام ادامه داد: شهرستان‌های خنداب و کمیجان نیز باید در زمینه ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این بخش مورد توجه قرار بگیرد تا ضمن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به‌صورت عادلانه‌تر از ازدحام در مرکز استان و مراکز درمانی در اراک جلوگیری شود.

همچنین علی‌اکبر کریمی دیگر نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری اراک پناهگاه دردمندانی است که به بیماری سخت سرطان دچار می‌شوند و چه از استان خودمان و چه از سایر استان‌ها به آن مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه به دلیل اینکه حجم کاری این مرکز درمانی به خاطر تعداد بالای مراجعین بسیار زیاد است، افزود: تجهیزات و اغلب دستگاه‌های پزشکی این مرکز درمانی کهنه و فرسوده شده بود که خوشبختانه با تلاش همگان بالاخره در این رقابت و ماراتن نفس‌گیر این دستگاه به روز و کارآمد وارد مرکز استان و این بیمارستان شد.

نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس  همچنین یادآور شد: یکی از دغدغه‌هایی که برای حوزه سلامت و این مرکز وجود داشت امروز با راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده حل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در حاشیه افتتاح دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک بیان کرد: خوشبختانه این دستگاه که با مشقت‌های فراوان خریداری شده، یکی از بهترین و به‌روزترین تجهیزات در دنیا است.

وی افزود: این دستگاه که در بحث درمان بیماران سرطانی بسیار کارآمد است، با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳/۵ میلیون یورو خریداری و ۵ میلیارد تومان آماده‌سازی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول