اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکسیناسیون ایمنی‌ترین راه در پیشگیری از ابتلای فردی و جمعی به ویروس کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: ایمنی‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلای فردی و جمعی در برابر همه‌گیری ویروس کرونا، مشارکت همه‌جانبه در طرح همگانی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است.

واکسیناسیون ایمنی‌ترین راه در پیشگیری از ابتلای فردی و جمعی به ویروس کرونا

علی‌اصغر صبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: پوشش کلی واکسیناسیون در سمیرم ۳۷.۴۸ درصد هست که ۲۷ هزار و نهصد و سه نفر در نوبت اول و ۱۴ هزار و نهصد و بیست و دو نفر در نوبت دوم واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم افزود: از هفته گذشته در روستاها جمعیت ۱۸ سال به بالا مشمول واکسیناسیون شدند که این امر توسط بهورزان و مراقبین سلامت، در کلیه مراکز جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت در حال انجام هست و هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود ندارد

وی تصریح کرد: همچنین دانش آموزان متولد یکم مهرماه ۸۲ لغایت اول مهرماه ۸۳ در سامانه salamat.gov ثبت‌نام نمایند و بر اساس نوبت‌دهی و ارسال پیامک، جهت دریافت واکسن مراجعه نمایند. ما هیچ کمبود واکسنی نداریم و بر اساس واکسن‌های دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی، در خدمت همشهریان محترم هستیم.

صبوحی خاطرنشان کرد: واکسن‌های موجود قطعاً ۹۰ درصد از مرگ‌ومیر و ۸۰ درصد از بستری در بیمارستان باحال وخیم جلوگیری می‌کنند و مرگ‌هایی که تاکنون اتفاق افتاده کسانی بودند که یا واکسن تزریق نکردند و یا ناقص بوده است لذا به همشهریان توصیه می‌شود حتماً واکسن تزریق نمایند و به شایعات توجهی نکنند زمانی بیماری از جامعه ریشه‌کن می‌شود که همه افراد واکسینه شده باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم بیان کرد: تعداد عشایر واکسینه شده نوبت اول پنج هزار و ۷۵۰ نفر و نوبت دوم ۲ هزار و هشت‌صد و بیست نفر می‌باشند که هنوز واکسیناسیون ادامه دارد و با توجه به فصل کوچ و اینکه تعدادی از عشایر واکسن استرازینکا تزریق کرده‌اند دوز دومش را در قشلاق دریافت کنند

وی با اشاره به اینکه ایمنی‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلای فردی و جمعی در برابر همه‌گیری ویروس کرونا، مشارکت همه‌جانبه در طرح همگانی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است، تأکید کرد: هرگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری در عدم تزریق واکسن عاقلانه و منطقی نیست و همه افراد جامعه بایستی واکسینه شوند تا بیماری کرونا در جامعه سمیرم ریشه‌کن شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم بابیان اینکه واکسن‌ها هیچ ارجحیتی بر یکدیگر ندارند و بهترین واکسن، در دست رس‌ترین واکسن هست، از مردم خواست تا با توجه به بسیج همگانی جهت انجام واکسیناسیون در هفته جاری، در مراکز تزریق واکسن و دو شیفت صبح و عصر در سالن فرهنگ (۸ صبح تا ۶ عصر)، همکاری لازم را به عمل‌آورند.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول