اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

منطقه برز و سیاه چال؛ قطعه‌ای از بهشت زمینی

کوه برز و منطقه سیاه چال یکی از تفرجگاه های دیدنی و خوش آب و هوای استان فارس و یکی از مکان های دیدنی شهرستان فیروزآباد به شمار می رود که طبیعت باصفایی را در دل خود جای داده است.

منطقه برز و سیاه چال؛ قطعه‌ای از بهشت زمینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فیروزآباد شهری است که جاهای دیدنی بسیاری دارد که در دنیا زبانزد است اما نمی شود از روستاها و جاذبه های اطراف آن غافل شد.

منطقه برز ، کوهی است با طبیعتی زیبا و شگفت انگیز و هم چنین جنگل های انبوه با درختانی زیبا و سر به فلک کشیده و حیات وحشی خاص در مسیر فیروزآباد به سمت فراشبند، در فاصله ۳۵ کیلومتری فیروزآباد و در سمت شمال غربی آن قرار دارد.

و نیز سیاه چال ، منطقه ای است در دل این کوهستان زیبا و دلچسب که به جرات می توان گفت جاذبه های طبیعی آن جزو زیباترین جاذبه های ایران است.

برای رسیدن به این مناطق زیبا و دوست داشتنی باید پس از انتخاب جاده فیروزآباد به سمت فراشبند، بعد از تنگ خرقه و قبل از دشت کل (که البته این دو هم از جاذبه های بسیار زیبا در شهرستان فیروزآباد می باشند) و طی کردن ۳۵ کیلومتر از فیروزآباد می توان به ابتدای این طبیعت زیبا برسید.

هنگامی که از سمت تنگه خرقه به سمت باچون حرکت می کنید منطقه برز و سیاه چال در سمت راست شما قرار دارند.

البته تا این جا را می توانید با اتومبیل شخصی خود بروید و بعد از آن اتومبیل تان را همان جا پارک کنید و حدود ۲ ساعت پیاده روی نیاز است تا به مقصد اصلی برسید.

 

در ضمن برای طی کردن  پیاده روی باید از قبل کوله پشتی که حاوی ( غذای سبک و آب و تنقلات و ...) است به همراه داشته باشید.

پوشیدن یک جفت کفش مناسب پیاده روی و لباس راحت ، لذت بردن از این طبیعت زیبا را برای شما دو چندان می کند. تا در حین طی کردن مسیر، از زیبایی های اطراف هم لذت ببرید.

هر چه به سمت جلوتر می روید زیبایی های بیشتری چشمان شما را نوازش می کند.

وجود منطقه ای فوق العاده زیبا با درختانی از بنه و بادام کوهی و کیالک که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

بعد از ۲ ساعت پیاده روی به منطقه ای پر از لاله های واژگون می رسیم که زیبایی منطقه را منحصر به فرد کرده است. با دیدن این لاله های واژگون که به دور از هیاهو و سر و صدا در آرامش خاصی به سر می بردند، به انسان جانی دوباره می دهد و دوست داری ساعت ها همان جا بنشینی و با این لاله های زیبا حرف بزنی و از بودن در کنارشان احساس آرامش خاصی می کنی.

در این جا می توان یک روز پر از آرامش را دور از شلوغی شهر سپری کرد. کسانی که به طبیعت علاقه زیادی  دارند از این جا به عنوان تکه ای از بهشت یاد می کنند.

با این که عکاسی در این منطقه خاطرات قشنگی را در قاب تصویر به بازدیدکنندگان هدیه می کند ولی حیف نیست در ساعات حضورتان در آن جا غرق در زیبایی ها و آرامش طبیعت نشوید؟!

در کوه برز و منطقه سیاه چال می توانید برای یک روز هم که شده استرس و دغدغه های زندگی را فراموش کنید.

کوه برز و منطقه سیاه چال از همان زمانی که طبیعت بیدار می شود جلوه های زیبایی از خود را نمایان می سازد ولی معمولا گردشگران از ماه اردیبهشت تا اواخر پاییز را برای سفر به این منطقه زیبا و بکر انتخاب می کنند.

سیاه چال هم نامی است که گذشتگان ما بر این قطعه زیبا نهاده اند . قطعه ای که با از بین رفتن یک قطعه از کنار آن این نام را به خود اختصاص داده است.

در اطراف سیاه چال تا فاصله چند کیلومتری آن و هم چنین بر روی سر کوه آن دانه های ریزی مانند شن وجود دارد که وقتی به این دانه های بسیار زیبا و  ریز نگاه می کنی گویی فردی تک تک آن ها را شمرده و به ترتیب خاصی بر روی کوه پاشیده است.

در پایین سیاه چال و هم چنین در دیواره های آن چشمه های زلالی وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند . و بر زیبایی های این مناطق می افزاید.

لازم به توضیح است که معمولا افراد علاقه مند تحت عنوان گروه های کوهنوردی به این منطقه می روند، ولی این گروه های کوهنوردی می توانند در قالب گروه های خانوادگی نیز باشند و نیاز به تخصص بالای کوهنوردی ندارد.

 

البته علاقه مندان می بایست در منطقه سیاه چال احتیاط لازم را نسبت به احتمال وجود خزندگان مثل مار و عقرب رعایت کنند تا بازدیدی به یاد ماندنی و خاطره انگیز داشته باشند‌. 

به قطع می توان گفت که منطقه برز و سیاه چال در فیروزآباد بهشتی زمینی است که نامی از او در میان نیست ، این است که با معرفی هر چه بیشتر این طبیعت زیبا زمینه را برای بازدید علاقه مندان از این منطقه بسیار جالب و زیبا فراهم آید.

انتهای پیام/ن/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول