اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نمایشگاه ملیله در دبی برگزار می‌‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با هماهنگی‌های انجام‌ شده، هنرمندان سطح استان با برند شهر جهانی ملیله‌کاری در نمایشگاه اکسپو دبی شرکت می‌کنند.

نمایشگاه ملیله در دبی برگزار می‌‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ملیله‌کاری شاخه‌ای از هنر فلزکاری است که با مفتول‌های نازک نقره انجام می‌پذیرد، هنر ملیله کاری امروزی، محصول کار با نقره است که به صورت محصول های باریک در آمده است و با صرف وقت و دقت فوق‌العاده و مهارت و هنرمندی ملیله کار، با بهره‌گیری از نگاره های سنتی و طرح‌های اسلیمی به هم پیوند و ارتباط یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: اکسپو ۲۰۲۰ رویدادی جهانی است که امسال به میزبانی دبی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌ منظور معرفی هنر ملیله زنجان، آثار فراوانی از ملیله در این نمایشگاه توسط هنرمندان و صنعت‌گران شهر جهانی تهیه‌ شده و همچنین اجرای زنده ملیله‌کاری و برگزاری رویدادهای زنده از فرهنگ و آیین سنتی و اقوام ایران از دیگر برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه است.

ارجمند افزود: در این رویداد، ملل مختلف دستاوردهای خود را در تمام زمینه‌ها به نمایش گذاشته و فرصتی بی‌نظیر برای عرضه فناوری‌های جهانی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۹ تا ۱۳ آبان‌ماه برگزار می‌شود که در بخش غرفه ایران آثار شاخص استان زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارجمند گفت: در این نمایشگاه علاوه بر ملیله زنجان، چاقو، مس، قلم‌زنی، زیورآلات سنتی و... از آثار هنرمندان پیشکسوت زنجان در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گرفت و کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول