اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کمبود 10 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از کمبود 10 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان خبر داد و گفت: هشت هزار و ۳۰۰ مدرسه در این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه تجهیز و آماده سازی شده است.

کمبود 10 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حمیدرضا رخشانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان 2 هزار و 668 مدرسه شهری و 5632 ندرسه روستایی و عشایری وجود دارد که 2 هزار و 953 مدرسه روستایی و عشایری زیر 50 نفر هستند و شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم است.

وی افزود: طی دو سال اخیر ماندگاری دانش آموزان در مدارس از 38 درصد به 42 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر 13 هزار کلاس درس کمبود داریم، 10 هزار و 248 نفر نیروی انسانی نیز در حوزه آموزش و پرورش کم داریم.

وی با بیان اینکه 110 هزار دستگاه تبلت برای دانش آموزان نیاز داریم، گفت: تلاش داریم با کمک خیرین و ادارات این نیاز را جبران کنیم.

رخشانی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید برای همه سناریوهای پیش رو باید برنامه داشته باشیم چرا که شرایط موجود و آینده اپیدمی کرونا، وضعیتی پیچیده و شکننده است بر همین اساس آمادگی لازم در هر دو صورت حضوری یا مجازی بودن آموزش‌ها در استان وجود دارد.

وی افزود: زمان بازگشایی مدارس براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص و اعلام خواهد شد؛ اما در هر شرایطی مهمترین مساله برای آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان واکسیناسیون فرهنگیان را پیش شرط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: تا کنون حدود ۸۵ درصد همکاران فرهنگی در استان دُز اول واکسن کرونا و ۴۴ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص نحوه واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: پس از ورود واکسن مخصوص رده سنی دانش‌آموزان به کشور واکسیناسیون این گروه نیز طبق برنامه انجام می‌شود تا از نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس کاسته شود.

رخشانی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش‌از ۷۰ درصد مدارس در سیستان و بلوچستان، روستایی و عشایری است و اکثر همکاران در این مناطق بومی هستند و واکسن نیز دریافت کرده‌اند، مشکلی از نظر برگزاری حضوری کلاس‌ها وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ هزار و ۵۵۴ مدرسه روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان جمعیت دانش‌آموزی زیر ۵۰ نفر است و امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها به شرط آنکه در آن منطقه خبری از شیوع ویروس کرونا نباشد، وجود دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ هزار و ۷۳۶ نفر یعنی بیش‌از ۸۵ درصد آمار کل فرهنگیان سیستان و بلوچستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و این فرآیند کماکان ادامه دارد.

افزایش نرخ ماندگاری دانش آموزان به 42/75 درصد

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص آمار بازماندگان از تحصیل در استان و تاثیر شیوع ویروس کرونا در این زمینه اظهار کرد: از سال تحصیلی 93-92 تاکنون آمارهای متفاوتی از آمار بازماندگان از تحصیل در استان از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ارسال شده است که بیشترین آن 148 هزار نفر است.

رخشانی تصریح کرد: با در نظر گرفتن بیشترین آمار ممکن تیمی در استان تشکیل شد تا وضعیت این تعداد بازمانده در استان را ابتدا راستی آزمایی و سپس رصد کنند.

وی ادامه داد: از مجموع 148 هزار و 846 بازمانده در دو سال اخیر 87 هزار و 192 نفر جذب شدند.

رخشانی گفت: از 61 هزار و 676 نفر باقیمانده، 13 هزار و 145 نفر دانش آموزان منع خدمات شده بودند که با کد سایر در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در آخرین لیستی که از وزارت آموزش و پرورش برای استان ارسال شده است تعداد بازماندگان از تحصیل استان 35 هزار و 97 نفر بود که با تلاش مدیران مدارس در شهرستان ها و مناطق 12 هزار و 925 نفر شناسایی و 2 هزار و 420 نفر جذب شدند.

رخشانی افزایش نرخ ماندگاری دانش آموزان در سیستان و بلوچستان را یکی از شاخص‌های مهم در جلوگیری از افزایش نرخ بازماندگان از تحصیل عنوان کرد و گفت: در طول سه سال گذشته نرخ ماندگاری دانش آموزان در استان از 34 درصد به 75/42 درصد افزایش یافته است و این نشان دهنده آن است که تعداد دانش آموزان بیشتری به مدارس استان وارد شده اند.

انتهای پیام/3139/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول