اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

قطع همکاری شهرداری با استخدام های جدید/ تبدیل وضعیت بدون رعایت ضوابط استخدام غیر قانونی و کن لم یکن می شود

بررسی مصوبات کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی کلانشهر تبریز در صحن علنی شورا صورت گرفت و در این بررسی قطع همکاری با مستخدمین جدید شهرداری تبریز و غیر قانونی بودن برخی تبدیل وضعیت ها و کن لم یکن شدن این تبدیل وضعیت ها مورد بحث قرار گرفت.

قطع همکاری شهرداری با استخدام های جدید/ تبدیل وضعیت بدون رعایت ضوابط استخدام غیر قانونی و کن لم یکن می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  روح الله دهقان‌نژاد رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ قبل از آغاز به کار شورای ششم شاهد ورود برخی نفرات به شهرداری بودیم و بر اساس قانون، مقرر شد شهرداری با این افراد قطع همکاری کند.

وی افزود: در یکی از مناطق فردی تمامی فامیل خود را وارد شهرداری کرده که اگر کار خیری در این خانواده وجود داشته باشد و این افراد مرخصی بگیرند اداره کامل تعطیل خواهد شد.

دهقان نژاد با بیان اینکه برخی ها وقتی خلاف می‌کنند نیز از طرف قانونی انجام می‌شود، گفت: با مشورت مشاوران حقوقی مقرر شد تمام افرادی که از سال ۱۴۰۰ و قبل از شروع به کار شورای شهر استخدام شده‌اند باید با حداقل حقوق مصوب قانون کار کنند و در پایان سال همگی باید مجموعه را ترک‌کنند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این سخنان افزود: تخلف در حوزه استخدام و قرارداد به دو بخش تقسیم می‌شود. یک استخدام‌ نفرات جدید که باید پایان سال قطع همکاری کنند. و دو تبدیل وضعیت غیر قانونی برخی افراد که لازم است آنها نیز به قرارداد سابق خود بازگردند.

شورا باید سیاست گذار باشد و نباید در اجرا دخالت کند

فریدون بابایی اقدم گفت: شورا باید سیاست گذار باشد و نباید در اجرا دخالت کند.

وی افزود: در محله ایپکچی شهرداری پارک خوبی احداث کرده ولی سیم ها را دزدیده اند چون نگهبان وجود ندارد.

بابایی اقدم تاکید کرد: نباید تماماً از ورود نیرو جلوگیری کنیم.

چارچوب دخالت شورا در حوزه نیروی انسانی باید مشخص شود

علیرضا نوای باغبان گفت: اعضای شورا هر چهار سال عوض می‌شوند ولی شهرداری سازمانی است که صد سال است وجود دارد و بعد از این نیز وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید سوالی برای خود مطرح کنیم که وقتی نیرویی وارد بدنه می‌شود و تا اتمام با بسیاری از مشکلات روبرو است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: شورا باید در مسائلی وارد شود که اختیار دارد. چارچوب دخالت شورا در حوزه نیروی انسانی باید مشخص شود که ما می‌خواهیم‌در چه بخشی دخالت کنیم.

بابایی اقدم اظهارداشت: مصوبات ما باید به نحوی باشد که به نظرات مشاور حقوقی شنیده شود تا مصوبات به سد فرمانداری برخورد نکند.

باغبان تصریح کرد: اینگونه نمی‌شود که به بخشی از نیروی انسانی وارد شویم و بخش های دیگر را رها کنیم، باید آگاهانه تصمیم گیری کنیم و باید جایگاه خودرا در رابطه با نیروی انسانی شاغل در شهرداری مشخص کنیم.

وی تاکید کرد: اگر شفاف سازی شود بهتر می‌توانیم تصمیم گیری کنیم.

یک بار برای همیشه باید پرونده تبدیل وضعیت ها را ببندیم

پرویز هادی نیز گفت: در حق کارگرانی که در حوزه خدمات و پسماند فعالیت دارند ظلم می‌شود ما باید برای کارگران حوزه پسماند برخی مشوق هارا در نظر بگیریم و اضافه کاری آنها را نیز برقرار کنیم.

وی افزود: یک بار برای همیشه باید پرونده تبدیل وضعیت ها را ببندیم، امیدواریم‌ شهردار منتخب ساماندهی نیروی انسانی را در اولویت قرار دهد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کمیته اشتغال باید ایجاد شود و با هماهنگی شورا به ورود و خروج نیرو ها تا آخر شورای ششم نظارت کند.

بی توجهی به حکم دادستانی

حکیمه غفوری گفت: از راه های مختلف برای جلوگیری از ورود نیرو به شهرداری اقدام شد.

وی ادامه داد: از دادستانی حکم گرفته شد ولی توجهی به این حکم نشد که نباید از روی این موضوع به راحتی عبور کنیم. با این استخدامات باید برخورد شود.

غفوری تصریح کرد: نیرو‌های استخدامی تا پایان سال به جاهایی که نیازمند نیرو هستند بروند و مشغول کار شوند تا در پایان سال تعیین تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: چندین نفر بدون رعایت ضوابط استخدام و تبدیل وضعیت شده اند تبدیل وضعیت شدگان نیز باید به قرارداد قبلی بازگردند تا روال قانونی طی شود.

روح الله دهقان نژاد گفت: اقدامات شورای شهر برای ساماندهی نیروی کار دخالت در اجرا نیست و عین سیاست گذاری است.

وی افزود: برخی بی اخلاقی ها در شهرداری انجام شده که یکی از مدیران را وقتی پیگیر تبدیل وضعیت ها بوده که ماموریت این فرد لغو شده ودیگری در شرکت بهره برداری است.

دهقان نژاد افزود: نمایندگانی که پیگیر مشکلات کارگری بودند تبعید شده‌اند .

محمد حسن اسوتچی گفت: همواره آرزو داشتم یکبار در خصوص نیروی انسانی گفتگوی مفصلی شود، از این جهت که شورای ششم نسبت به تعیین و تکلیف کارکنان مُصر است تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: باید علت‌ های جذب نیرو مشخص شود و افرادیگه دستور چنین کار‌هایی را داده اند معلوم شود.

اسوتچی اضافه کرد: در شورای پنجم خواستار بودجه اسمی با امضای رییس شورا بودیم اما بعد از گذشت ماه ها، خبری نشد.

 روح الله رشیدی گفت: پیشنهاد میدهم طرح ‌انسداد موقت ورد نیرو انجام شود تا در مورد نیرو‌های تازه وارد تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: این سوال مطرح است که اگر کارگروه رسیدگی به نیروهای انسانی تشکیل شود کسی که آخر اسفند ۱۳۹۹ وارد شهرداری شده چرا شامل این دستور العمل نمی‌شود و یا حتی افرادیکه بعد از شورای ششم وارد شده‌اند نیز چرا شامل این دستور العمل نشوند.

رشیدی تاکید کرد: باید از شهرداری بخواهیم نحوه برخورد، استخدام، حقوق، مزایا، تشویقی و ماموریت نیرو هارا مشخص کند.

رشیدی با اشاره به اینکه چرا این طرح در جلسه علنی شورا مطرح نمی‌شود گفت: با توجه به  تذکر قانونی طرح دو فوریتی طرح های است که به تصویب دو سوم اعضا برسد. در صورتی که دو فوریت تصویب نشود به صورت ۱ فوریت و در صورت عدم تصویب مراحل قانونی را طی می‌کند‌.

احدصادقی گفت: طرح آقای رشیدی در خصوص انسداد ورود نیروی انسانی  به صورت موقت است. دو تبصره دارد یکی در صورت اضطرار و با تصمیم رییس شورا و یک نفر عضو کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت و شهرداری یا سرپرست انجام شود.

وی تاکید کرد: این موضوع در هییت رییسه بررسی شد و مقرر شد که بعد از صحبت با آقای رشیدی اقدام به رای گیری شود.

رسول برگی با اشاره به اینکه طرح های کمیسیون ارزیابی و تحقیق و نظارت با طرح انسداد ورود نیرو هیچ منافاتی ندارد گفت: حساسیت در زمینه ورود نیرو به شهرداری در تمامی اعضا وجود دارد‌، اما طرح باید پخته شده باشد و به صورت کامل بررسی شود.

شهرام دبیری گفت: پیشنهاد می‌دهم بعد از بررسی کامل تر  و شفافیت موضوع قطع همکاری با استخدام های جدید مطرح و رای گیری شود.

وی افزود: از طرفی در خصوص طرح انسداد ورود نیروی جدید، سخنان آقای رشیدی درست است اینکه بگوییم کسی در اسفند ۹۹ استخدام شده باقی بماند اما مابقی اخراج شوند.

دبیری اضافه کرد: باید نیرو‌هایی که مازاد هستند و نیازی به آنها وجود ندارد کنار گذاشته شود.
 
طرح اعضای شورای شهر در زمینه انسداد ورود نیرو به شهرداری با رعایت یک فوریت تصویب شد.

انتهای پیام/60001
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول