اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ناراحتی موکب‌داران هنگام وداع با زائران اربعین+عکس

بسیای از موکب‌داران و مردم شهرهای جنوبی عراق پس از اینکه شهرشان از زائر پیاده‌روی اربعین خالی شد، با اندوه و اشک با زائران اربعین وداع کرده و موکب‌های خود را جمع کردند.

ناراحتی موکب‌داران هنگام وداع با زائران اربعین+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در مسیر زائران اربعین هر کسی با هر چه در توان دارد، به میدان می‌آید تا بتواند به زائران حسینی خدمت کند.

در شهرهای جنوبی عراق به ویژه بصره و ذی قاره با وجود گرمای هوا، بسیاری از مردم این شهرها خیمه عزا و موکب به پا کردند تا در مسیر زائران از آنها پذیرایی کرده و لحظاتی را در کنار زائران اربعین حضور داشته باشند.

کاروان پیاده‌روی اربعین که حدود ۱۰ روز است حرکت خود را از جنوب عراق آغاز کرده است، اکنون به شهر سماوه رسیدند و در حال ادامه مسیر هستند. اما موکب‌دارانی که در قبل از این مسیر بودند، با اشک و ناله موکب و خیمه‌های خود را جمع کردند.

بسیاری دل نگران هستند که مبادا دیگر توان کمک به زائران اربعین را نداشته باشند. برخی دیگر هم با جمع‌آوری موکب‌های خود در حال حرکت به سوی کربلا هستند تا خود را به خیل عظیم زائران ارباب در مسیر پیاده‌روی اربعین برسانند.

ابوقنیق، یکی از موکب‌داران مسیر زائران اربعین که در ذی قاره و هوای بالای ۴۶ درجه به زائران خدمت می‌کرد و موکبی راه‌اندازی کرده بود، می‌گوید: ما پس از اینکه زائران اربعین از شهر خارج شدند، موکب خود را با نوای یا حسین جمع کردیم. خالی شدن شهر از زائران اربعین حس بغض و اندوه را در وجود ما بیشتر می‌کند. برخی به سوی زائران حرکت کردند تا بتوانند زائر ارباب شوند. البته بسیاری از موکب‌داران ذی قاره و بصره که امکان حضور نداشتند، هدایایی جمع‌آوری کردند تا به زائران ارباب برسانند.

به گزارش فارس، زائران اربعین از جنوبی‌ترین شهرهای عراق به ویژه بصره بیش از یک هفته است که در مسیر کربلا حضور دارند و با وجود گرمای هوا همچنان با پای پیاده به عشق زیارت امام حسین (ع) گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول