اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونای مشهد به نصف رسید

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا از ۷ هزار نفر به دو هزار و ۸۰۰ مورد در روز کاهش یافته است.

مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونای مشهد به نصف رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمد درخشان با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان ابتلای مردم به بیماری کرونا سیر نزولی یافته است اما هنوز به شرایط قبل هزار از پیک پنجم نرسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر میانگین مراجعه به مراکز بالای سه هزار نفر است اما نسبت به اوج پیک که روزانه هفت هزار نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه می‌کردند آمار سیر نزولی را نشان می‌دهد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کاهش ۵۰ درصدی مراجعه بیماران نشان می‌دهد که آمار مبتلایان در سراشیبی قرار دارد اما نباید با کاهش آمار دلخوش بود زیرا این آمار به شدت شکننده است و می‌تواند با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در دهه آخر ماه صفر این آمار تغییر کند.

وی با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا آمار تست‌های مثبت شده پی سی آر، ۵۶ تا ۶۰ درصد بود اما در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد تست‌ها مثبت است، ادامه داد: قبل از موج پنجم درصد تست‌های مثبت بسیار پایین‌تر از این رقم بود و فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد تست‌های پی سی آر مثبت شده بود.

درخشان تاکید کرد: آمار تست رپید ۲۰ تا ۲۲ درصد کاهش یافته است اما مردم عزیز باید بدانند در صورت عادی‌انگاری و عدم رعایت دقیق اصول بهداشتی آمار ابتلا دوباره اوج می‌گیرد به خصوص در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر باید پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شود تا شاهد عود دوباره بیماری نباشیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردم باید به انجام واکسیناسیون ترغیب شوند، گفت: متأسفانه در پیک پنجم چون افراد زیادی مبتلا به کرونا شدند علایم بیماری با عوارض واکسن از نظر مردم مشابه تلقی شد این در حالی است که واکسن‌های موجود با ایمنی‌زایی بالا در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز همچنان به فعالیت خود به شکل شبانه‌روزی ادامه می‌دهند، گفت: مرکز بهداشت آب و برق بلوار فکوری خیابان ویلا، مرکز احمدی بلوار قرنی، مرکز پنج تن و مرکز سیدی ابتدای صبای غربی ۱۱ به صورت شبانه‌روزی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند و سایر مراکز تا ساعت ۲۰ و۳۰ دقیقه فعال هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول