اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

بلاتکلیفی ارز واردات روغن خام

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: با وجود اینکه چند ماه از رسوب 200 هزار تن روغن خام بخش خصوصی در بنادر کشور می‌گذرد، هنوز ارز لازم توسط بانک مرکزی تخصیص داده نشده است.

بلاتکلیفی ارز واردات روغن خام

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیرهوشنگ بیرشک اظهار داشت: تداوم این روند به بی اعتباری واردکنندگان روغن خام منجر شده و در ادامه، تاثیر آن بر تولید روغن نباتی را شاهد خواهیم بود.

وی در مورد تبعات ادامه این روند تصریح کرد: ادامه این روند، چرخه تامین واردات روغن خام را دچار مشکل می کند و برای حفظ آرامش موجود در بازار روغن و جلوگیری از اتفاقات سال گذشته، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید هرچه سریع تر نسبت به تخصیص ارز روغن های وارداتی که متعلق به بخش خصوصی است، اقدام کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران افزود: نباید به بهانه های مختلف، بخش خصوصی را از چرخه واردات و تخصیص ارز روغن خام که مهمترین ماده اولیه در تولید روغن نباتی است، کنار گذاشت.

برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «ضرورت نظارت بر مبادی ورود و خروجی کالا» خواستار جلوگیری از رسوب کالا در گمرک شدند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول