اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

گزارشی از قهرمانان کشتی آزاد در آستانه اعزام به جهانی نروژ؛ جویندگان طلا

آزادکاران کشورمان در حالی خود را برای مسابقات جهانی نروژ آماده می‌کنند که همه به دنبال طلا هستند.

گزارشی از قهرمانان کشتی آزاد در آستانه اعزام به جهانی نروژ؛ جویندگان طلا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی کشتی آزاد از ۱۰ مهرماه به میزبانی اسلو نروژ آغاز می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان در ۱۰ وزن کامل در این مسابقات حضور خواهند داشت. در بین ملی‌پوشان اعزامی، حسن یزدانی و یونس امامی سابقه حضور در جهانی بزرگسالان ۲۰۱۹ را دارند که حاصل کار یک طلا و یک برنز بود.

بعد از کسب یک نقره و یک برنز در المپیک توکیو، انتقاد از عملکرد غلام محمدی مطرح شد؛ به طوری که از همان موقع زمزمه تغییرات برای مسابقات جهانی نروژ به گوش می‌رسید. بعد از بازگشت ملی‌پوشان از توکیو با توجه به فرصت بسیار کوتاهی که به مسابقات جهانی باقی مانده بود، علیرضا دبیر خیلی زود دست به کار شد و پژمان درستکار را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد.

درستکار از همان ابتدای کار چرخه انتخابی را در دستور کار قرار داد و به غیر از مدال‌های تعیین شده المپیک و برخی اوزان جوانان جهان، مسابقه درون اردویی برگزار و ترکیب نهایی اعزامی مشخص شد. نگاهی به ترکیب تیم ملی نشان می‌دهد ورزشکاران اعزامی بسیار جوان و جویای نام هستند.

در زیر نگاهی به وضعیت آزادکاران اعزامی به مسابقات جهانی خواهیم داشت:
 

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک

علیرضا سرلک در مسابقات قهرمانی آسیا که سال ۲۰۲۱ به میزبانی آلماتی برگزار شد، حضور داشت و با شکست مقابل راوی کومار هندی در فینال مدال نقره را کسب کرد. وی برای پوشیدن دوبنده ملی جهت اعزام به نروژ در ۲ دیدار انتخابی علی قلی زادگان را شکست داد. در این وزن توماس گیلمان دارنده مدال برنز المپیک در مسابقات پیش رو شرکت خواهد کرد.
 

۶۱ کیلوگرم: رحمان عموزاد

عموزاد ورزشکاری جوان و جویای نام که امسال در مسابقات جوانان جهان موفق به کسب مدال طلا شد. وی سابقه قهرمانی آسیا و جهان را در رده سنی نوجوانان نیز در کارنامه دارد.

۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

یزدانی در مبارزه درون اردویی موفق شد با غلبه بر کیان محمودجانلو صاحب دوبنده تیم ملی در این وزن شود. وی دو مدال نقره را در مسابقات بین‌المللی به دست آورده و در تلاش است نخستین طلای جهانی را کسب کند.

۷۰ کیلوگرم: عرفان الهی

عرفان الهی ۲ هفته پس از مدال طلای جوانان جهان موفق شد دوبنده تیم ملی بزرگسالان را نیز بر تن کند. وی در مبارزه با امیرحسین مقصودی و برتری مقابل او قرار است نماینده کشورمان در مسابقات جهانی نروژ باشد.

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

یونس امامی که در سال ۲۰۱۹ مسابقات جهانی به مدال برنز رسیده بود، این بار در تلاش است تا مدال خوشرنگ‌تری کسب کند اما ۷۴ کیلو به عنوان یک وزن المپیکی ورزشکاری در این سطح را نیز روی تشک جهانی خواهد دید. کایل داک آمریکایی دارنده مدال برنز المپیک می‌تواند یکی از رقیبان امامی باشد. یونس امامی برای حضور در مسابقات جهانی، محمدصادق فیروزپور را در انتخابی از پیش رو برداشت. امامی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کرد.

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی

وزنی سخت که در آن جردن باروز به رقابت خواهد پرداخت. کشتی‌گیر مطرح جهان که نتوانسته بود در وزن ۷۴ کیلوگرم به المپیک راه پیدا کند حالا در وزنی بالاتر روی تشک خواهد رفت. جردن باروز پیش از این در مقابله با ورزشکاران ایرانی همه را شکست داده و حالا همه نگاه‌ها به نخودی است تا این حریف آمریکایی را مغلوب کند. نخودی به تازگی مدال طلای جوانان جهان را کسب کرده و مدال برنز قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه خود دارد.

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

حسن یزدانی به عنوان یکی از چهره‌های مطرح این وزن همه نگاه‌های جهانی را معطوف خود کرده است و بارها اتحادیه جهانی کشتی به تمجید از عملکرد یزدانی پرداخته و القاب زیادی نیز به او داده است. یزدانی که پنجمین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه خواهد کرد برای رسیدن به طلا حریف سرسختی چون دیوید تیلور را پیش رو دارد که در ۳ مبارزه قبلی و مهمتر از همه المپیک را واگذار کرده است.

اتحادیه جهانی کشتی چند روز پیش نیز در گزارشی به احتمال چهارمین رویارویی یزدانی و تیلور پرداخته بود. بولدوزر ایرانی ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور

قاسم‌پور چندین طلای آسیا و جهان را در وزن ۸۶ کیلوگرم کسب کرده اما با توجه به حضور حسن یزدانی مدعی بی چون و چرا، قاسم‌پور که سالها پشت یزدانی مانده بود این بار به یک وزن بالاتر آمده است. البته وی در این وزن جدید در مسابقات آسیایی ۲۰۲۱ موفق به کسب طلا شد. قاسم‌پور که معروف به اجرای کشتی ناب ایرانی است برای کسب طلا حریفی چون جیدن کاکس از آمریکا را پیش رو دارد که چند روز پیش با برتری مقابل حریفانش دوبنده آمریکا را بر تن کرد.

۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج

۹۷ کیلوگرم هم کشتی‌گیران سرشناس زیادی در سراسر جهان دارد که می‌توان به عبدالرشید سعدالهیف دارنده مدال طلای المپیک از روسیه اشاره کرد که حالا برای طلایی دیگر این بار در نروژ نقشه کشیده است. کایل اسنایدر آمریکایی و فرانک چامیزو ایتالیایی نیز از دیگر رقیبان گلیج محسوب می‌شوند. گلیج در مسابقات جام علی‌اف که امسال برگزار شد. مقابل سعدالهیف قرار گرفته و ۴ بر صفر مغلوب شده بود. گلیج در مسابقه انتخابی موفق شد علی شعبانی را شکست داده و نماینده این وزن در نروژ باشد.

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

امیرحسین زارع که مدال برنز المپیک را کسب کرد، حالا به دنبال مدال طلای جهان است اما سنگین‌وزن کشورمان برای این طلا، طاها آکگول از ترکیه و جنو پتریاشویلی از گرجستان را پیش رو دارد که برای طلای جهانی تلاش می‌کنند. زارع مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در بوداپست، نقره قهرمانی جوانان جهان، طلای جوانان آسیا و ... را در کارنامه دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول