اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

قدردانی امیرعبداللهیان از زحمات ظریف در هشت سال گذشته

وزیر امور خارجه در مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید وزارت خارجه گفت: وظیفه ماست که قدردان زحمات همه عزیزان در دستگاه دیپلماسی و آقای ظریف که در هشت سال گذشته تلاش‌های زیادی انجام دادند، باشیم.

قدردانی امیرعبداللهیان از زحمات ظریف در هشت سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه معاون سابق و جدید وزارت امور خارجه طی اظهاراتی عنوان کرد: از جمله حوزه‌هایی که تمرکز زیاد در پیشبرد سیاست خارجی دولت سیزدهم خواهد داشت معاونت سیاسی وزارت امور خارجه است.

 

 

وی افزود: ابتدا به دلیل این‌که در دولت جدید تاکنون فرصت برگزاری مراسم تودیع و معارفه وزرای دستگاه‌های ذیربط به روش قدیمی فراهم نشده است قبل از ورود به موضوع جلسه امروز، مایلم از زحمات برادر عزیزمان آقای دکتر ظریف در هشت سال گذشته تلاش‌های زیادی را داشتند، تشکر کنم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: ممکن است در داخل کشور نسبت به نقد سیاست خارجی در دولت قبل و دولت‌های گذشته تحلیل‌ها و ارزیابی‌های مختلفی وجود داشته باشد، ولی همه ما اعضای خانواده وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی هستیم و فکر می‌کنم این وظیفه ماست که قدردان زحمات همه عزیزان در دستگاه دیپلماسی از جمله آقای دکتر ظریف باشیم که در هشت سال گذشته تلاش‌های زیادی را انجام داد و بخشی از تلاش‌هایشان منجر به نتایج خوب و مطلوب شد و بخشی از تلاش‌هایشان به دلایل مختلف آن نتیجه مطلوب را نداشت؛ ولی این چیزی از وظیفه ما در قدردانی از آن‌چه گذشتگان برای ما در وزارت امور خارجه به جا گذاشتند، نمی‌کاهد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: امیدوارم همانطور که بنده از ایشان خواستم و هم آقای رئیسی و در نشست‌هایی که داریم از تجربه و مشورت‌هایشان ایشان برخوردار می‌شویم، این ارتباط همچنان حفظ شود و در دستگاه دیپلماسی بتوانیم از ظرفیت و تجربه ایشان در حوزه‌هایی که موفقیت‌هایی داشتند استفاده کنیم.

 

 

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه مراسم امروز، مراسم تودیع نیست، بیان کرد که قصد داریم همچنان از تجربیات ارزشمند و انباشته شده هر سه برادر بزرگواری که سالها در معاونتهای مختلف وزارت امور خارجه، شاهد تلاشهای ذی قیمتشان بوده ایم در سمت مشاورت وزیر بهره بگیریم. 

امیرعبداللهیان در ادامه افزود: سیاست خارجی دولت سیزدهم با شعار سیاست خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند برنامه خود را ارائه داده است و در این چارچوب نیازمند همت جمعی و اتکا بر ظرفیت تمامی مدیران، سفرا، سرکنسولها، روسای ادارات و همچنین کارشناسان در بخشهای مختلف وزارت امور خارجه است.

در این جلسه هریک از معاونان جدید وزارت امور خارجه با قدردانی از اعتماد وزیر امور خارجه کشورمان، ابراز امیدواری کردند در مسئولیت ها ی محوله منشا اثر مثبت برای کشور و مردم ایران عزیز باشند.

در پایان این مراسم، با اهدای قرآن مجید و لوح یادبود، از معاونان پیشین این وزارتخانه، تقدیر به عمل آمد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کمتر از یک ماه از حضورش در سکانداری دستگاه دیپلماسی، ۲۳ شهریور ماه در احکام جداگانه‌ای «علی باقری کنی» را به جای «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی، «مهدی صفری» را به جای «سید رسول مهاجر» معاون دیپلماسی اقتصادی و «محمد فتحعلی» را به جای «علی ابوالحسنی» معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه کرد.

وزیر امور خارجه در احکام جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات معاونان سابق، سید عباس عراقچی (معاون سیاسی)، علی ابوالحسنی (معاون اداری و مالی) و سید رسول مهاجر (معاون دیپلماسی اقتصادی) را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول