اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیروی دریایی آمریکا دو موشک بالستیک اتمی شلیک کرد

نیروی دریایی آمریکا از آزمایش موفق دو موشک اتمی در سواحل فلوریدا با هدف نمایش قدرت به متحدان و رقبا خبر داد.

نیروی دریایی آمریکا دو موشک بالستیک اتمی شلیک کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها یکشنبه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا در روزهای اخیر با موفقیت دو موشک اتمی را از زیر دریا شلیک کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیروی دریایی آمریکا روز جمعه دو موشک اتمی بالستیک از نوع «تریدینت- ۲» را از سواحل «کیپ کارناوال» در فلوریدا  از زیر دریایی اتمی کلاس اوهایو شلیک کرد.  این موشک‌ها آخرین مدل موشک تریدنت -۲ هستند و قرار است تا سال ۲۰۲۴  در خدمت نیروهای مسلح آمریکا باشند.

 دریادار «جانی والف» از مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت که این عملیات به منظور نشان دادن قابلیت اطمینان بی نظیر به قابلیت بازدارنده اتمی دریایی ما، به آمریکایی‌ها، متحدان و رقبا بود.

 

تریدنت-2 یک موشک بالستیک زیر دریایی است که توسط «لاکهید مارتین» ساخته و در نیروی دریایی آمریکا و انگلیس مستقر شده است. این  موشک عنصر کلیدی سه گانه اتمی راهبردی ایالات متحده است و بازدارندگی راهبردی ایالات متحده را تقویت می‌کند. موشک تریدنت-2 یک سیستم مبتنی بر دریاست که می‌تواند با اهداف زیادی درگیر شود.

این موشک توسط 14 فروند زیردریایی کلاس اوهایوی ایالات متحده و چهار زیردریایی کلاس ونگارد انگلیس حمل می‌شود.

این در حالی است که تحقیقات یک موسسه دفاعی نشان می‌دهد نیروی دریایی چین با تجهیز هرچه بیشتر در حال به چالش کشیدن ارتش آمریکاست.

» موسسه تحقیقات دفاع ملی و امنیت در گزارشی اشاره کرده  که ناو‌های جنگی جدید نیروی دریایی چین قصد این کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ دریایی و به چالش کشیدن ایالات متحده را نشان می‌دهد.

«سو زویان»  تحلیلگر نظامی موسسه تحقیقات دفاع ملی و امنیت معتقد است که موشکهای بالستیک از زیردریایی اتمی این امکان را به چین می‌دهد از دریای چین جنوبی به سواحل غربی ایالات متحده حمله کند. این تحلیلگر نظامی همچنین به قابلیت‌های پرتاب موشک ناوهای جدید چین اشاره کرد.

چندی قبل نیز یک مقام نظامی ارشد سابق چین از آمادگی بالای یگان‌های مختلف ارتش این کشور برای مقابله با حملات اتمی آمریکا و به‌کارگیری انواع موشک‌ها خبر داد.

وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین در این زمینه گفت چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه  اتمی خود در دریا و زمین  وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

 این مقام نظامی چین با اشاره به گزینه حملات اتمی به کشورش ا ز سوی آمریکا گفت، به خاطر تغییراتی که در ۲۰ سال گذشته انجام دادیم آنها نسبت به موفقیت این گزینه اطمینان نخواهند داشت. وی با رد ادعای آمریکایی‌ها درباره سالم ماندن بخش محدودی از کلاهک‌های اتمی چین در صورت حمله گفت که چین برای ایجاد قابلیت حمله دوم و پاسخگویی به حمله اتمی، یک سری اقداماتی انجام داده است.

 در حالی  که چین متعهد شده از سلاح اتمی به عنوان گزینه نخست حمله  استفاده نکند، گمان می‌رود که این کشور ۲۰۰ یا ۳۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد. رسانه های دولتی  چین سال ۲۰۱۸ گزارش دادند که ارتش این کشور برای مخفی کردن، جابجایی و راه اندازی نیروهای ضد حمله اتمی خود تونل زیر زمینی از ۵۰۰۰ کیلومتر در سراسر کشور ساخته است.

چین همچنین در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی اتمی مستحکمی در دریا ایجاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول