اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سقوط دو بالگرد نظامی ارتش لیبی در یک روز

ارتش ملی لیبی از برخورد دو فروند بالگرد نظامی خود حین عملیات علیه تروریست‌ها در جنوب این کشور و سقوط دو بالگرد خبر داد.

سقوط دو بالگرد نظامی ارتش لیبی در یک روز

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از سرنگون شدن دو فروند بالگرد نظامی ارتش لیبی در یک روز خبر دادند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز»  گزارش داد که نیروهای لیبی اعلام کردند دو فروند بالگرد نظامی خود را پس از چند روز درگیری با گروه شورشی موسوم به «فکت» در یک عملیات نظامی روز یکشنبه  و در مرز با کشور چاد از دست دادند.

ارتش ملی لیبی  (LNA)  به فرماندهی «خلیفه حفتر» از هفته گذشته در نبردهایی با این  گروه شورشی در جنوب لیبی نزدیک مرز با چاد درگیر است. نیروهای ویژه ارتش لیبی در بیانیه‌ای اعلام کردند که این دو بالگرد در یک عملیات نظامی در پایگاه هوایی «بنینا»  در جنوب لیبی با یکدیگر برخورد کرده و سقوط کرده‌اند. ارتش لیبی نوع بالگردهای خود را اعلام نکرده است.

گروه فکت پیشتر در لیبی مستقر بوده و در طول جنگ‌های داخلی لیبی کنار نیروهای حفتر جنگید و سلاح‌های سنگین از حفتر دریافت کرد. در آوریل،  به دنبال بروز اختلاف نیروهای فکت به شمال چاد نقل مکان کرده و از نیروهای ژنرال حفتر جدا شدند.

چندی قبل نیز منابع خبری  از سانحه برای یک فروند «میگ-۲۱» ارتش لیبی خبر دادند. در جریان یک حادثه  یک  فروند میگ-۲۱ نیروی هوایی لیبی حین یک رژه نظامی در «بنغازی»، دومین شهر پرجمعیت لیبی سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.  این  سانحه هوایی  در حالی رخ داد که این رژه بزرگترین نمایش نظامی در تاریخ لیبی محسوب می‌شد. ارتش لیبی تاکنون به علت این سانحه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

نیروی هوایی لیبی زیرمجموعه نیروهای مسلح لیبی است، که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۲ میلادی آغاز کرد. در بدنه نیروی هوایی لیبی انواع جت‌های نظامی میگ، سوخو و ایلوشین ساخت روسیه مشاهده می‌شود. در سال ۲۰۱۰، قبل از جنگ در لیبی، ۳۷۴ هواپیمای جنگی در ۱۳ پایگاه هوایی در این کشور موجود بود که نیمی از آن‌ها در سال‌های اخیر از بین رفت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول