اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور در دولت جدید

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش بیش از اندازه مراکز آموزشی غیرانتفاعی ضربه بسیار زیادی به پیکره دانشگاه های کشور وارد کرد.

ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور در دولت جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در نشست بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه پیام نور مرکز بناب که با حضور رؤسای ادوار گذشته این دانشگاه، رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان بناب ترتیب یافته بود، ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور را مهم عنوان کرد و  اظهار داشت: بیشتر دانشگاه ها با کمبود جذب دانشجو مواجه شدند که این مشکل به عدم برنامه ریزی و آینده نگری در سال های گذشته برمی گردد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام مسئولان دانشگاه پیام نور بناب بابت تشکیل نشست همفکری با رؤسای قبلی این دانشگاه گفت: فرهنگ استفاده از تجربیات و اندوخته های مدیران با سابقه قبلی باید در کل مجموعه های اداری شهرستان نهادینه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مراکز آموزش عالی می باید هر چه سریع تر ساماندهی شوند؛ افزود: از دولت جدید انتظار داریم برای ساماندهی دانشگاه های دولتی پیام نور و آزاد اندیشه کرده و هرچه سریع تر برای حل مشکلات آنها اقدام و در کل این دانشگاه ها را ساماندهی کنند.

باقری بنابی در ادامه ایجاد رشته های جدید برای مقطع کارشناسی ارشد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته جا دارد ابتدا دانشگاه ما به فکر جذب دانشجو برای این رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد باشند و الا به مرور زمان به دلیل عدم جذب دانشجویان رشته ها ناکارآمد خواهند شد.

انتهای پیام/60004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول