اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح 147 طرح طی هفته دفاع مقدس در کرمان/برگزاری ۶۵۰۰ یادواره خانگی شهدا در استان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: طی هفته دفاع مقدس واگذاری ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در بردسیر و افتتاح ۱۴۷ طرح و پروژه عمرانی توسط سپاه در استان کرمان انجام می‌شود.

افتتاح 147 طرح طی هفته دفاع مقدس در کرمان/برگزاری ۶۵۰۰ یادواره خانگی شهدا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سرادر حسین معروفی عصر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند مسؤولان ما ناکارآمد و زمین‌گیر باشند؛ اما ما به‌عنوان جریان انقلاب هر سنگی که جلوی کسی باشد بلند می‌کنیم تا مردم به زحمت نیفتند و نگاه نمی‌کنیم برداشت آن سنگ وظیفه چه کسی است و این را از مکتب‌مان، شهیدان و نماد بزرگ شهیدان و افتخار جهان اسلام حاج‌قاسم آموخته‌ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: نقش خانواده، همسران و مادران رزمندگان، جانبازان و شهیدان اگر بیشتر از شهید و رزمندگان در صحنه نبرد نبود، کمتر هم نبود. 

وی با بیان اینکه افرادی به خاطر منافع شخصی و منافع سیاسی، گروهی و حزبی خود راه شهیدان را معامله می‌کنند، تصریح کرد: ما شرمنده شهیدان و جامعه ایثارگری هستیم که خیلی از آنها را فراموش کرده‌ایم؛ در حالی که این افراد رفتند عزت، شرف و اقتدار را برای ملت ما به ارمغان آوردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما جنگ نکردیم؛ بلکه جنگی را که برای نابودی انقلاب و تجزیه بخش‌هایی از ایران به ما  تحمیل کرند را دفاع کردیم؛ چراکه  دفاع بر هر کسی واجب است.

معروفی تاکید کرد: بعد از جنگ جهانی دوم و دعوا بین اردوگاه شرق و غرب، تنها زمانی که این دو اردوگاه بر سر  یک میز قرار گرفتند، در مقوله هم‌افزایی و جنگ با ایران بود.

معروفی تصریح کرد: چیزی که جنگ ما را دفاع مقدس کرد، فرهنگ عاشورایی ما بود. در جنگ رزمندگان ما با ایمان و توکل می‌جنگیدند و ما حقیقت دین را می‌دانستیم و صحنه نبردمان را بهشت می‌دیدیم.

معروفی ادامه داد: از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده و در این هفته برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: ۳۰ شهریورماه رزمایش کمک مومنانه با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) داریم، نشست ۵۰۰ فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس و بیعت با حاج‌قاسم (فرمانده)، نذر خون  در دو مرحله، رونمایی از هشت کتاب دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدا، کوهنوردی سراسری برای فرماندهان پیشکسوت و فرماندهان جدید، صبحگاه مشترک فقط برای رده‌های مختلف سپاه، تجلیل از سربازان نمونه، واگذاری ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در بردسیر، افتتاح ۱۴۷ طرح و پروژه عمرانی و... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمان توسط سپاه است.

معروفی ابراز کرد: متاسفانه تاکنون شهدا را به‌خوبی معرفی نکردیم و به‌همین دلیل پیشنهاد طرح برگزاری ۶۵۰۰ یادواره خانگی شهدا داده‌ایم که با این طرح می‌توانیم این مهم را محقق کنیم و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول