اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| سرانه اماکن تفریحی در سروستان افزایش می‌یابد

یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت‌های تفریحی در بستر شهر همچون ایجاد شهر بازی‌ و محیط‌هایی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها است، این در حالی است که شهرستان سروستان با کمبود مراکز تفریحی رو به رو است.

فارس من| سرانه اماکن تفریحی در سروستان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت سوژه "ساخت اماکن تفریحی و شهربازی، حق مردم سروستان" خواستار پیگیری ساخت اماکن تفریحی و گردشگری در این شهرستان شده و مطالبه خود را این گونه بیان کرده‌اند: "با توجه به جمعیت شهری و موقعیت جغرافیایی شهرستان سروستان، کمبود تفریحگاه روز به روز بیشتر حس می‌شود و ما از مسئولین محترم درخواست داریم که به این امر و مطالبه مردمی رسیدگی کنند و در سطح شهر و یا بیرون از شهر مکانی را به ساخت تفریحگاه اختصاص بدهند و یا تفریحگاه‌های طبیعی سطح شهر را با تجهیز امکانات مورد نیاز درست کنند."

از فرماندار سروستان پاسخ این مطالبه مردمی را پیگیری کردیم که این مسؤول بیان کرد: امسال در حدود ۴ میلیارد تومان را به شهرداری برای فضای سبز، مبلمان شهری، فضاسازی و زیباسازی شهری همچنین تجهیز پارک ها و تفریحگاه‌ها و المان در سطح شهر اختصاص دادیم.

محسن پور‌ زارعی اضافه کرد: سال گذشته، کلنگ پارک بانوان به زمین زده شد و تاکنون حدود ۵۰ درصد کار که شامل طراحی فضا، زیرسازی، لبه گذاری و ... انجام شده است و با توجه به جمعیت شهر تصمیم بر این شد که طراحی پارک، مناسب حضور خانواده ها باشد.

وی گفت: امسال پارک محله ای تزنگ را افتتاح کردیم که در کنار این پارک، زمین چمن مصنوعی برای فوتسال تعبیه شده به همراه انواع وسایل بدنسازی، المان و وسایل تفریحی که فضای مناسبی برای گذران اوقات فراغت مردم محله است.

فرماندار سروستان به منطقه تفریحی روستای مومن آباد اشاره کرد و گفت: در این مکان که معمولا روزهای تعطیل یا شبها،  محل استراحت و در کنار هم بودن خانواده ها است، تدابیر رفاهی شامل افزایش سکو و نورپردازی محیط، بهسازی و بازسازی و ... در نظر گرفته شده است که به زودی با همکاری دهیاری مومن آباد و شهرداری سروستان در حال اجرا خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در همین مکان تفریحی مومن آباد، به زودی باند دوم جاده راه اندازی و تفرجگاه به مکانی امن تبدیل می شود که بعد از آن ورودی و خروجی برای این مکان در نظر می گیریم.

فرماندار با بیان ظرفیت های بالای گردشگری و تفریحی در سطح شهر و اطراف آن افزود: ما از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی مکان های گردشگری استقبال می کنیم و چنان چه سرمایه گذار اعلام حضور کند، به خصوص در منطقه غمپ تزنگ و تنگ غنبی، به آنها زمین واگذار می کنیم و تسهیلات و مجوزهای مورد نظر را در اختیارش قرار می دهیم.

وی افزود: چون در این دو منطقه، ظرفیت ساخت مجموعه رفاهی تفریحی وجود دارد و با درست کردن آلاچیق، زمین ورزش، آب‌نما، سوئیت و مغازه های عرضه محصولات بومی، می توان هم درآمدزایی خوبی انجام داد و هم می توان آنجا را به مکانی زیبا و تفریحی برای خانواده تبدیل کرد.

پور زارعی با برشمردن پارک های درون شهری از جمله پارک جوان گفت: به همت شهرداری و شورای شهر، پارک جوان در حال بهسازی است و قسمت عمده کار انجام شده است و پارک آزادی که تعمیراتی در آن انجام شده است و وسایل بازی و المان های جدید به آن اضافه شده همچنین نورپردازی درون پارک که تعمیرات لازم در این زمینه انجام شده است.

فرماندار سروستان در مورد ساخت تفریحگاه جدید نیز گفت: تصمیم داریم اطراف سد حاجی زاده که اکنون توسط بخش خصوصی در حال مقاوم سازی است و به تفریحگاه زیبایی برای مردم تبدیل شده است را توسعه داده و با فضاسازی صورت گرفته، امیدواریم این مکان به جایی امن، زیبا  و دلنشین برای مردم تبدیل شود.

وی گفت: در منطقه چشمه مومن آباد نیز تصمیماتی از قبیل ساخت زمین ورزشی با بودجه سه درصد نفت و گاز و کارهایی برای بهبود و بهسازی آن منطقه در نظر گرفته شده است که به زودی مردم سروستان شاهد افزایش و بهبود امکانات در همه مناطق تفریحی خواهند بود.

در خصوص پیگیری این مطالبه مردمی، نائب رئیس شورای اسلامی سروستان نیز گفت: ما از همه توانمندی های سروستان و خواسته های به حق مردم اطلاع داریم و تمام کوشش و تلاش خودمان را در جلب رضایت مردم خواهیم کرد.

هدایت اله برزگر با اشاره به اولویت های شهرداری در ساخت مکان های تفریحی گفت: یکی از مطالبه های که سالها است مردم از شهرداری دارند، درست کردن قسمتی از میدان کارگر(فلکه سنگی) است که ما این موضوع را در اولویت پیگیری قرار دادیم و به زودی این قسمت از میدان با پوشش چمن و درختکاری، نورپردازی و ساخت سرویس بهداشتی در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

وی افزود: پارک های محله ای، مکان های خوبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها به همراه فرزندانشان است که سعی داریم این مکان ها را بهسازی و بازسازی کرده و با افزودن وسایل بازی و بدنسازی مجهز کنیم و چنان‌چه در مکان یا محله ای نیاز به پارک باشد، مکان مناسبی را برای آن در نظر بگیریم.

برزگر بیان کرد: ما دست همه افراد دلسوز شهرستان که ایده و نظری برای بهتر شدن محیط شهرستان دارند را به گرمی می فشاریم و از ایده های و نظرات کارشناسی آنها که در حد توان اجرایی مجموعه شهرداری باشد، استقبال می کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول