اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

دولت باید بدهی خود به بانک‌های دولتی را تسویه کند

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بدهی تائید شده دولت به بانک ملی به پنجاه هزار میلیارد تومان رسید. دولت سهم خود در ارتباط با افزایش سرمایه بانک را باید به صورت نقدی پرداخت نماید تا شاهد بهبود کفایت سرمایه بانک ملی باشیم.

دولت باید بدهی خود به بانک‌های دولتی را تسویه کند

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سید کاظم موسوی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد انتشار صورت‌های مالی بانک ملی گفت: دولت‌های گذشته بدهی‌ بسیار زیادی به بانک‌های دولتی دارند که به دولت سیزدهم به ارث رسیده است. همچنان که وزارت اقتصاد و دولت در سال گذشته نسبت به تسویه بدهی خود به بانک‌های صادرات ، ملت و تجارت اقدام کرد و موجب ترمیم و بهبود صورت‌های مالی آن بانک‌ها شد، باید نسبت به تسویه تمام یا بخشی از  بدهی خود همچون سه بانک مذکور به بانک‌های دولتی اقدام نماید، در این صورت ناترازی و صورت‌های مالی بانکهای دولتی بسیار بهبود خواهد یافت.

به گفته نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس، در حال حاضر بدهی‌های تائید شده دولت به بانک ملی نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان است. هم چنین لازم است دولت سهم خود در ارتباط با افزایش سرمایه بانک را به صورت نقدی پرداخت نماید تا شاهد بهبود کفایت سرمایه بانک ملی باشیم ، افزایش سرمایه بانک ملی تا کنون از محل تجدید ارزیابی‌ها صورت گرفته است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصاد مجلس با استقبال از انتشار صورت‌های مالی بانک ملی افزود: از وزیر اقتصاد انتظار داریم در جهت شفافیت ، هرچه زودتر نسبت به انتشار صورت‌های مالی دیگر بانک‌های دولتی نیز اقدام نماید تا بتوانیم با همفکری دولت و مجلس، کمک‌ها و مساعدت‌های ممکن  را به بانک‌های دولتی به عمل آوریم تا بیش از پیش در خدمت مردم و جامعه قرار گیرند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول