اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

موسوی: عضویت ایران در شانگهای ثابت کرد که یکجانبه گرایی شکست خورده است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: ایران اکنون عضو رسمی یک سازمان همکاری با بازاری حدودا سه میلیارد نفری است که به لحاظ اقتصادی فرصتی کم نظیر برای ما به شمار می‌آید.

موسوی: عضویت ایران در شانگهای ثابت کرد که یکجانبه گرایی شکست خورده است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، اظهار کرد: در سازمان شانگ‌های کشور‌های مختلف آسیایی حضور دارند که تاکنون روسیه، چین و هند مهمترین آن‌ها بودند و اکنون با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این سازمان ضلع چهارم «مربع قدرت شرق» نیز کامل شد.

سید نظام الدین موسوی افزود: سه قدرت قبلی حاضر در سازمان شانگهای، به لحاظ اقتصادی و نظامی جایگاه بالایی در سطح جهانی دارند، اما پیوستن ایران به این سازمان به عنوان قدرت چهارم با توجه به موقعیت سوق الجیشی، ذخایر انرژی و بویژه اثرگذاری سیاسی و معنوی آن در جهان اسلام، به لحاظ راهبردی حائز اهمیت فراوان است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تشریح اهداف و ابعاد تعاملات موجود در سازمان شانگ‌های گفت: این سازمان بر خلاف نمونه غربی آن یعنی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صرفا یک پیمان نظامی و امنیتی نیست بلکه در طی زمان ابعاد مختلفی از همکاری در حوزه‌های مختلفی، چون اقتصادی، تجاری، فرهنگی، انرژی ونیز مقابله با تروریسم و قاچاق را نیز شامل شده است.

وی ادامه داد: ایران اکنون عضو رسمی یک سازمان همکاری با بازاری حدودا سه میلیارد نفری است که به لحاظ اقتصادی فرصتی کم نظیر برای ما به شمار می‌آید و باید برای بهره گیری از این فرصت، یک نقشه راه و برنامه راهبردی و بلند مدت تدوین کنیم.

موسوی تصریح کرد: پیوستن رسمی ایران به سازمان شانگ‌های به رغم فشار‌ها و تهدید‌های متعدد رژیم ایالات متحده آمریکا نشان داد که عصر یکجانبه گرایی در روابط بین الملل به پایان آمده و شاهد شکل گیری نظم جدیدی در جهان هستیم که مربع قدرت شرق از بازیگران اصلی و تاثیرگذار آن به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول