اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو| مراقب قلدرهای مجازی باشید

آیا تا به حال واژه سایبربولینگ را شنیده‌اید؟ سایبربولینگ در واقع به آزار و اذیت‌هایی می‌گویند که در فضای مجازی صورت می‌گیرد و شامل هرگونه تحقیر، تهدید، توهین و تمسخر است.

ویدئو| مراقب  قلدرهای مجازی باشید

به گزارش گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، واژه مردم‌آزاری برای ما در دنیای واقعی واژه آشنایی است. متأسفانه همیشه افرادی هستند که در کوچه، خیابان، مدرسه و حتی محیط کار، دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. خوب است بدانید که آزار و اذیت فقط مربوط به دنیای واقعی نیست و در فضای مجازی هم افرادی وجود دارند که دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند که به این مسئله سایبربولینگ می‌گویند. سایبربولینگ یا قلدری مجازی به هرگونه تحقیر، توهین، تهدید، ارعاب و تمسخر که توسط وسایل ارتباط‌جمعی مانند اینترنت و موبایل صورت بگیرد اطلاق می‌شود. بر اساس آمار ارسال تصاویر و پیام‌های تهدیدآمیز و مبتذل بیشترین موارد سایبربولینگ را به خود اختصاص می‌دهد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که انتشار تصاویر و پیام‌های شخصی یک فرد برای بد جلوه دادن او، انتشار دروغ و شایعه‌پراکنی درباره دیگران هم از مصادیق قلدری در فضای مجازی به‌حساب می‌آید. سایبربولینگ برای کودکان و نوجوانانی که بیشتر وقتشان را در فضای مجازی می‌گذرانند تهدیدی جدی محسوب می‌شود و متأسفانه چون درباره این مسئله اطلاعات کافی ندارند مورد این نوع حمله‌ها قرار می‌گیرند. قلدری سایبری مانند قلدری در دنیای واقعی، جرم محسوب می‌شود و اگر برایتان این اتفاق رخ داد باید پلیس فتا را در جریان قرار دهید.

در ادامه این ویدئو را تماشا کنید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول