اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کربلاء میزبان بیش از 11 هزار موکب در اربعین حسینی(ع)

آستان قدس حسینی و عباسی (علیهما السلام)، از صدور مجوز برای بیش از 11 هزار موکب داخلی و خارجی برای شرکت در مراسم اربعین در کربلای معلی خبر داد.

کربلاء میزبان بیش از 11 هزار موکب در اربعین حسینی(ع)

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بخش شعائر، موکب‌ها و هیأت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی (علیهما السلام)، شمار موکب‌های شرکت‌کننده در مراسم اربعین امسال را اعلام کرد.

«ریاض نعمه السلمان» طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المسله»، منتشر شد، اعلام کرد که از ۲۵ محرم الحرام جاری، بخش شعائر، موکب‌ها و هیأت‌های حسینی، کار صدور مجوزهای ویژه به صاحبان موکب‌هایی که قرار است در مراسم اربعین حسینی (ع)، شرکت کنند را آغاز کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۶ موکب عزاداری و خدماتی از کلیه استان‌های عراق و بیش از ۵۹ موکب عربی و خارجی ثبت شده‌اند که در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی مشارکت خواهند داشت.موکب‌های خارجی از کشورهای چین، سوئد، ایران، عربستان سعودی ، سوریه، لبنان، پاکستان، هند، نیجریه، کنیا و ... هستند.

وی تاکید کرد که موکب‌های حسینی به صورت رایگان به سوخت، نفت سفید، گاز و آب شرب برای خدمت به زائران اربعین، مجهز خواهند شد و صاحبان مجوزهای عزاداری، می‌بایست به توصیه‌های مورد تاکید مرجعیت عالی و پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت عراق در خصوص تدابیر پیشگیرانه و فاصله اجتماعی پایبند باشند.

این در حالی است که گزارش‌های خبری حاکی از آن است که کلیه مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلاء این روزها همانند سال‌های گذشته شاهد حضور حماسی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. میلیون‌ها عراقی از شهر و روستاهای خود به راه افتاده‌اند تا در اربعین حسینی در کربلا باشند. مسیر نجف اشرف تا کربلای معلا نیز شاهد حضور موکب‌های عراقی است و از کوچک و بزرگ، از خرد و کلان عراقی‌ها به دنبال خدمت به زوار هستند.

گفته می‌شود که جز حضور کمتر زائران ایرانی و زوار دیگر کشورها، همه چیز همانند سال‌های گذشته است. بر اساس آخرین خبرها و توافق صورت گرفته با دولت عراق سهمیه ایران در ایام اربعین ۶۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول