اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حرکت بر مدار زندگی با کشیدن افسار کرونا توسط یاران سلیمانی

جهادگران بسیج و سپاه از آغاز شیوع کرونا همراه با مردم و کادر درمان پا به میدان مبارزه با کرونا گذاشته و حدود یک سال است در قالب طرح شهید سلیمانی به‌صورت مدیریت شده و بدون چشمداشت فعالیت‌های حمایتی خود را ادامه داده‌اند تا روحیه جهادی سردار را الگویی برای مقابله با کووید 19 قرار دهند.

حرکت بر مدار زندگی با کشیدن افسار کرونا توسط یاران سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همکاری و همدلی قطعا مهم‌ترین عامل در برطرف کردن مشکلات و تسهیل امور دشوار به‌ویژه هنگام بروز بحران است، بحرانی که این روزها تحت عنوان کرونا دامنگیر مردم دنیا و البته ایران شده است. 

ایرانی‌ها در طول تاریخ نشان داده‌اند که در مواقع بحران هیچ‌گاه پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنند و حرکات جهادگونه در ایام کرونا گواه بسیار محکمی بر این مدعاست. 

حرکت‌های جهادی و حضور پرشور جوانان بسیجی و انقلابی از ابتدای کرونا در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری با توزیع کمک‌های مومنانه، تولید و توزیع ماسک و مواد بهداشتی، صدعفونی معابر و... آغاز درخشانی برای هماهنگی و همکاری بسیج و سپاه با کادر درمان بود که در پی آن نیز طرحی به نام مبارک شهید سلیمانی کلید خورد تا با انجام اقدامات مراقبتی، حمایتی، نظارتی و ..‌. تا به امروز حدود یک سال با ۹ محور با قدرت به کار خود ادامه دهد. 

طرحی که به گفته فرمانده سپاه فجر فارس تا ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد یافت و سپاه و بسیج، کادر درمان را در این مبارزه رها نخواهد کرد. 

از تشکیل تیم‌های مراقبتی تا راه‌اندازی مراکز ۲۴ ساعته تزریق واکسن 

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در طرح شهید سلیمانی این طرح را بر ۹ محور استوار دانست و در گفتگو با خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات آن پرداخت. 

سرهنگ رجبی، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی از مهر ماه ۹۹ آغاز شد و استان فارس به عنوان استان برتر در اجرای این طرح اقدامات متفاوتی را انجام داد که تاکنون ادامه دارد. 

وی افزود: به طور کلی اقدامات طرح شهید سلیمانی در ۹ عرصه تعریف شده است که نخستین عرصه، تشکیل هزار تیم مراقبت عمومی و ۲۰۰ تیم مراقبت تخصصی جهت ساماندهی سلامت بیماران در حوزه مقاومت سپاه و بسیج است و ارتباط نزدیکی با مراکز جامع سلامت دارد. 

رجبی ادامه داد: در این مرحله شماره افرادی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود دریافت شده و تحویل حوزه‌های مراقبت بسیج و سپاه می‌شود تا این افراد از طریق تماس تلفنی پیگیر سلامتی و آخرین وضعیت جسمانی بیماران شوند و ضمن راهنمایی و مشاوره تلفنی ۱۵ روز مراقبت آنها را رصد کنند، همچنین اگر این افراد نیاز به دارو یا مشکل معیشتی داشته باشند به تیم حمایت که عرصه دوم فعالیت این طرح را بر عهده دارند، ارجاع داده شده تا مایحتاج مورد نیاز آن ها تهیه و در اختیارشان قرار داده شود. 

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در طرح شهید سلیمانی افزود: طی اجرای این طرح بیش از ۱۸۰ هزار مورد رهگیری و مراقبت در سطح استان انجام شده است، همچنین ۲۰۰ هزار تست سریع در مراکز بسیج و ۲۵ هزار مراجعه به منزل در ۶ ماهه امسال از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله است. 

وی ضمن اشاره به فعالیت هزار تیم مراقبت عمومی و ۲۰۰ تیم تخصصی گفت: همچنین ۷۳۵ تیم نظارتی در سطح استان با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از نیروهای جهادی بسیج در طرح شهید سلیمانی در حال خدمت هستند و وظیفه نظارت بر اصناف، مکان های پر تجمع، ادارات، مراسم های هیئات مذهبی و ... را بر عهده دارند که تاکنون ۳۵ هزار مورد بازرسی را انجام داده اند، همچنین از ابتدای شهریور ماه تا کنون تعداد ۵۰۰۰ مورد بازرسی انجام شده است که از این تعداد ۱۱۰۰ مورد اخطار و تذکر داشته ایم. 

رجبی عرصه چهارم را راه اندازی بیمارستان پشتیبان عنوان کرد و گفت: بیمارستان پشتیبان ما با ۱۰۸ تخت ظرفیت در ورزشگاه شهید دستغیب شامل ۲ سالن برای آقایان و یک سالن برای بانوان تاکنون ۱۱۰۰ نفر را تحت حمایت و مراقبت قرار داده است. 

او عرصه پنجم را راه اندازی مراکز بستری موقت بیماران به مدت پنج تا شش روز جهت دریافت داروی خاص عنوان کرد و افزود: با توجه به پنجم کرونا و مشکلاتی که به دنبال داشت، ۶ مرکز فعال راه اندازی شد که ۱۲۰۰ نفر را مورد حمایت قرار داد و در مجموع ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این مرکز، خدمات دریافت دارو را گرفتند. 

اجرای طرح همیار بیمار، ششمین عرصه‌‌ای بود که جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در طرح شهید سلیمانی به آن اشاره و تاکید کرد: بیمارستان‌های استان در پیک‌های مختلف کرونا شلوغ می شدند؛ لذا نیروهای جهادی سپاه و بسیج در بخش‌های مختلف درمانی در ۱۲ بیمارستان استان به یاری کادر درمان شتافتند. 

او با بیان اینکه در مجموع ۹۸۰ نفر به عنوان پرستار، بیمار بر و ... در این طرح همکاری کرده‌اند، از خدمات شبانه روزی این همیاران بیمار و کادر درمانی تقدیر و تشکر کرد.

سرهنگ رجبی عرصه هفتم را به عنوان مهمترین عرصه برشمرد و گفت: تزریق واکسن عرصه هفتم طرح شهید سلیمانی است که این روزها به عنوان مهمترین عرصه در حال خدمت رسانی است. 

وی با بیان اینکه در استان فارس از ۶۹ مرکز تزریق واکسن، ۳۶ مرکز در سالن های سپاه و بسیج مستقر است گفت: از این تعداد نیز ۶ سالن مستقلاً مربوط به سپاه می‌باشد و ۳۰ سالن به صورت مشترک با همکاری سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت است. 

او راه‌اندازی مراکز شبانه روزی تزریق واکسن در شهر شیراز را شامل دو مرکز حسینیه عاشقان ثارالله و باغ دنا به‌عنوان اقدام جهادی دیگری عنوان کرد و اظهار داشت: طی دو روز آتی مرکز شبانه روزی سوم نیز در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام راه اندازی خواهد شد که بر این اساس تا به امروز ۳۷۰۰ نفر بسیجی در قالب نیروی ثبت‌کننده، واکسیناتور و امنیت به کار گرفته شده‌اند که خوشبختانه نتیجه خوبی را به دنبال داشته و اکثر جامعه هدف در این طرح واکسینه شده‌اند. 

وی همچنین از آمادگی سپاه جهت ورود به فاز واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز خبر داد و در ادامه، عرصه هشتم را ارائه معیشت و خدمات عنوان کرد.

او در این باره اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در پنج مرحله بسته های معیشتی توزیع شده است، اولین مرحله ابتدای ماه مبارک رمضان، دومین مرحله نیمه ماه مبارک رمضان، سومین مرحله دهه‌ کرامت و همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام، مرحله چهارم دهه امامت و همزمان با عید سعید غدیر و مرحله پنجم از دهه محرم آغاز شده است و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت که بر اساس آن بیش از ۵۵۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است. 

رجبی افزود: توزیع بیش از ۶ میلیون پرس غذای گرم، اهدای هزار سری جهیزیه، آزادسازی ۳۱۰ زندانی غیر عمد در طرح نذر رهایی، قربانی ۸۲۰۰ راس گوسفند و اهدای ۳۵ هزار سی سی خون در طرح نذر خون از جمله اقدامات در این عرصه است. 

او عرصه نهم و پایانی را فعالیت ۶۰۰ نفر از گروه‌های جهادی در بحث تغسیل و تکفین اموات کرونایی عنوان کرد و گفت: در کنار اقدامات طلاب جهادی نیروهای سپاه و بسیج نیز در قالب طرح شهید سلیمانی از ابتدای کرونا تا به امروز در این امر خداپسندانه شرکت داشته‌اند. 

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در طرح شهید سلیمانی در پایان این گفتگو ضمن آرزوی سلامتی برای همه بیماران از تداوم همکاری سپاه و بسیج با کادر درمان و حمایت از مردم تا پایان ریشه کن شدن ویروس کرونا خبر داد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول