اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه: به تجاوزات ترکیه پاسخ خواهیم داد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور حق پاسخ به تجاوزات ترکیه در شمال سوریه را برای خود محفوظ می‌داند.

سوریه: به تجاوزات ترکیه پاسخ خواهیم داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای تجاوزات نظامی ترکیه در شمال این کشور را محکوم کرد و از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خواست تا موضع شفافی در این باره اتخاذ کنند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این بیانیه آمده است که ترکیه با با اقدامات تجاوزگرانه خود تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را نقض کرده و در بیش از ۱۰ سال گذشته به این سیاست خود ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که نیروهای نظامی این کشور حق پاسخگویی به تجاوزات ترکیه را برای خود محفوظ می‌دانند و طبق قانون اساسی و قوانین بین‌المللی به این اقدامات پاسخ خواهند داد و مقابل آن خواهند ایستاد.

در ادامه این بیانیه آمده است که ترکیه باید تمامی مسئولیت قانونی، سیاسی و مالی اقدامات خود در شمال سوریه را بپذیرد و دولت سوریه جلوی این اقدامات را خواهد گرفت.

بیانیه وزارت خارجه سوریه پس از آن صادر می‌شود که روز گذشته یک نیروی ارتش این کشور در منطقه «عفرین» در شمال سوریه در حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه کشته شد.

وزارت خارجه سوریه همچنین در بیانیه خود ارتش ترکیه را به حمایت از گروههای تروریستی و تجهیز آن‌ها و تسهیل عبور و مرورشان در مناطق شمالی سوریه متهم کرد و افزود: «ترکیه ضمن اشغال اراضی جمهوری عربی سوریه، در حال تغییر بافت جمعیتی و سرقت منابع طبیعی و تخریب زیرساخت‌ها و اموال عمومی و خصوصی اهالی است.»

به گفته دمشق، ترکیه همچنین با نقض توافقات آبی گذشته و با برداشت بیش از حد آب فرات، موجب کم آبی اراضی سوریه و خشکسالی شده تا جایی که مردم برای یافتن آب آشامیدنی نیز با مضیقه مواجه هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول