اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها موفق به ساخت دستگاه ضدتعریق با بازده درمانی بالای ۹۸ درصد شدند

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید «دستگاه یونتوفورزیس یا ضدتعریق‌» برای بیماران‌ هایپر هیدروزیس شد.

دانش‌بنیان‌ها موفق به ساخت دستگاه ضدتعریق با بازده درمانی بالای ۹۸ درصد شدند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی عباسی، رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان آریا پروشات رایکا در برنامه «جوان آپ» رادیو جوان در مورد دستگاه یونتوفورزیس یا ضدتعریق‌ گفت: این دستگاه به عنوان دستگاه ضد یک روش درمانی غیرتهاجمی‌ برای بیمارانی که از بدو تولد با مشکل‌ هایپر هیدروزیس مواجهه هستند، استفاده می‌شود که بازدهی بالای درمان دارد و از 5 سالگی قابل استفاده است چرا که این بیماری ژنتیکی است.

وی افزود: دستگاه یونتوفورزیس با برند الکسا، بالای 98 درصد بازده درمانی دارد و هیچ ماده مصرفی ندارد و فقط از خود دستگاه و آب شهری که بیمار دستگاه را در داخل آب قرار می‌دهد، برای پاها، زیربغل و سایر اعضای بدن با پت‌های مخصوص استفاده می‌کنند که افراد به راحتی می‌توانند مشکل تعریق‌شان را طی دو هفته برطرف کنند. 

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان آریا پروشات رایکا ادامه داد: برای بیماری‌ هایپر هیدروزیس به عنوان بیماری ژنتیکی که از غده هیپوتالاموس مغزی نشات می‌گیرد، تاکنون هیچ درمان قطعی پیدا نشده است. دستگاه یونتوفورزیس، درمان کنترلی است که بیمار طی دو هفته در قالب 12 جلسه با دستگاه می‌کند و غدد تعریق از سایز غیرعادی که دارند به حد نرمال می‌رساند و موجب پمپاژ تعریق پایین تری می‌شود و به حد مطلوب می‌رسد. 

عباسی استفاده از این دستگاه را به طور ماهانه دو مرتبه عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند برای دانش بنیانی، باید شرکت موردنظر، دستگاهی اختراع کند که اولین فرد باشد، اما چنین نیست، تصریح کرد: شرکت‌ها برای بومی‌سازی باید  پروژه یک محصول اعم از دستگاه‌ها، تجهیزات و داروها را در داخل کشور تولید کنند، هرچند دستیابی به دانش فنی آن محصول نیاز به زمان دارد. 

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان آریا پروشات رایکا بیان‌ کرد: شرکت ما این دستگاه را توسعه داده است و در کنار آن یک آنتی‌کنرژیک هم برای 5 درصد افرادی که شاید به یونتوفورزیس آب شهری پاسخ مطلوبی نداشته باشند بکار گرفته است تا آن 5 درصد را نیز پوشش دهد؛ دستگاه ما بازده درمانی بالای 98 درصد را دارد چرا که برای تولید این دستگاه به همراه بازده درمانی بالا، طی 10 سال بر آن تمرکز کرده ایم.

عباسی در ادامه به ساخت دستگاه ضدعفونی چند منظوره اعم از دست، تصفیه هوا، سطوح و میوه و سبزیجات در شرکت متبوع خود اشاره کرد و گفت: در این دستگاه ضدعفونی چندمنظوره، برای ضدعفونی دست از الکل استفاده نمی‌شود بلکه از آب استفاده می‌شود چرا که این دستگاه، مایع سوپراکسید تولید می‌کند و در داخل آن دستگاه پلاسمای سرد وجود دارد که به روش کلدپلاسما که آب معمولی را تبدیل به سوپر اکسید می‌کند، تا 99 درصد ویروس‌ها و هر عامل عفونی که بر روی سطوح باشد را از بین می‌برد. 

وی افزود: دستگاه ضدعفونی کننده چندمنظوره هیچ نوع پسماند شیمیایی و عارضه ندارد و بعد از یک دقیقه پسماندی که وجود دارد به صورت اکسیژن به محیط برمی‌گردد. برای ضدعفونی‌های طولانی مدت استفاده از مایع سوپر اکسید یکی از بهترین روش‌ها است چرا که استفاده از الکل مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند و گاهی جذب الکل، مشکلات کبدی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان آریا پروشات رایکا افزود: ایده اولیه دستگاه ضدعفونی کننده چند منظوره با شیوع کرونا در مدارس مطرح شد، چرا که متوجه شدیم مدارس با تامین الکل مشکل دارند. 

وی افزود: این دستگاه نازل خروجی دارد که گازی که در داخل رآکتور تولید می‌شود، از این نازل خارج خواهد شد که برای ضدعفونی میوه و سبزیجات، کافی است. ابتدا باید ظرف میوه و سبزیجات را باید پر از آب کرد و سپس گاز خارج شده ظرف 10 تا 15 دقیقه داخل ظرف قرار می‌گیرد تا ضدعفونی به طور کامل انجام شود. 

عباسی در مورد صادرات محصولات این شرکت نیز تصریح کرد: ما طی دو هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه حضور داشتیم و محصولات پزشکی و محصول مذکور را در آن نمایشگاه عرضه کردیم و با استقبال خوبی مواجه شدیم. برای تولید و توزیع در داخل کشور نیز شبکه فروش را راه اندازی کردیم و در حال حاضر در بیشتر شهرهای کشور نمایندگی داریم که هموطنان در هر شهری می‌تواند ز نمایندگی‌های ما محصولات شرکت را خریداری کند. 

وی در پایان از صندوق نوآوری و شکوفایی به دلیل حمایت‌هایی که از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تامین اعتبار، تسهیلات و برگزاری نمایشگاه‌ها و پاویون‌ها تشکر کرد و گفت: ما برای تولید دستگاه یونتوفورزیس 300 میلیون تومان از صندوق تسهیلات دریافت کردیم و برای تامین اعتبار ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده چندمنظوره نیز قرار است به زودی بر روی سکوی تامین مالی جمعی در قالب برنامه کارویا قرار بگیریم تا مردم در طرح فناورانه ما مشارکت کنند.

گفتنی است، برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول