اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۶۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در هرمزگان اجرا می‌شود/ شعار محوری: ما مقتدریم

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان گفت: در هفته دفاع مقدس امسال ۶۰۰ برنامه در ۵۴ محور مختلف در این استان اجرا می‌شود که عمده آنها محله‌محور خواهد بود.

۶۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در هرمزگان اجرا می‌شود/ شعار محوری: ما مقتدریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار هدایت الله امیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و سلامت و مدافع حرم و تسلیت ایام ماه صفر و اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین و تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و شعار ملی این هفته پرداخت.

وی گفت: امروز دلسوزان انقلاب اسلامی و مردم آزاده دنیا این اصل را قبول دارند که دفاع مقدس ما یک فرهنگ بود که با استعانت از خداوند متعال خروجی آن پیروزی و سربلندی برای ملت ایران و الگویی برای مردم آزاده دنیاست.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب قطعا میتوانیم از تجربه و فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس استفاده کنیم و این مسیر را با سرعت بیشتری طی کنیم. دشمنی دشمن ادامه دارد اما فرهنگ دفاع مقدس ثابت کرده که مقاومت و ایستادگی همراه با معنویت و تأسی به قیام امام حسین میتواند هر دشمنی را زمین بزند و در همه مراحل پیروزی را نصیب ملت ایران کند.

سردار امیری اضافه کرد: امسال هم در آستانه هفته دفاع مقدس مجموعه سپاه امام سجاد استان هرمزگان با برنامه ریزی خوبی تلاش کرده از تمامی ظرفیت های خود استفاده کند چرا که قرار گرفتن در ایام اربعین حسینی فرصت بسیار خوبی برای تبیین استفاده فرهنگ حسینی است و همانند سال گذشته شرایط بیماری منحوس کرونا در کشور که ملاحظات خاصی را در اجرای برنامه ها بوجود اورده است و بخشی از برنامه ها بصورت غیرحضوری و بخش دیگری از برنامه ها در شهرستان های کم خطر و با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی گفت: در سطح استان هرمزگان ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات راه اندازی شده است. لذا در این هفته مبنا بر برگزاری برنامه ها در دل محلات و مجموعه های بسیج و با استفاده از ظرفیت عناصر هر محله و مجموعه خواهد بود.

سردار امیری ضمن اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریورماه آغاز و تا ۷ مهرماه ادامه دارد، اعلام کرد: طبق تصمیم گیری ستاد کل نیروهای مسلح، امسال شعار محوری "ما مقتدریم" شعار اساسی هفته دفاع مقدس خواهد بود که حامل پیام های زیادی هم برای ملت ایران و هم برای مردم آزاده دنیاست.

وی با بیان این که در هفته دفاع مقدس مجموعاً بیش از ۶۰۰ برنامه اجرا خواهد شد. که در جمع بندی برنامه های مشترک، ۵۳ عنوان برنامه خواهد بود، تصریح کرد: همه برنامه ها حول چهار محور فرهنگی، هنری، بصیرتی و خدمات رسانی و تجلیل از ایثارگران تنظیم شده است. مهم ترین برنامه های هنری شامل شب شعر، تولید و پخش کلیپ در فضای مجازی، پخش فیلم در بعضی مساجد، اجرای سرود و تئاتر خیابانی و تولید پادکست در فضای مجازی است که در این هفته اجرایی خواهد شد. همچنین برنامه های بصیرتی مانند توجه به قیام امام حسین، تبیین نقش اقشار مختلف بسیج در دفاع مقدس، برگزاری کارگاه سبک زندگی و تبیین نقش خانواده در حضور جوانان در جبهه حق علیه باطل در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در بخش فرهنگی نیز مسابقات فرهنگی مانند کتابخوانی، نقاشی، دلنوشته، شب خاطره، نمایشگاه و یادواره شهدا در سطح محلات و نمایش رزمی را خواهیم داشت.

سردار امیری، برنامه های خدمات رسانی را با توجه به ظرفیت بسیج و بیش از ۷۰۰ گروه جهادی استان شامل همراهی با دانشگاه علوم پزشکی در واکسیناسیون و توزیع بسته های معیشتی عنوان کرد اظهار داشت: رزمایش مواسات نیز همانند گذشته تحت مدیریت نماینده مقام معظم رهبری حجت الاسلام عبادی زاده و دبیری سپاه امام سجاد استان در هفته دفاع مقدس برگزار و بسته های معیشتی و تحصیلی میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

خبرنگار: زهرا کوهی

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول