اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

درد دل معدنی در طغرالجرد کوهبنان با خانم نماینده/جای خالی تدبیر مدیران برای حق کارگران!

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با سفر به بخش طغرالجرد این شهرستان نشستی با مسئولان داشت که مشکلات مرکز جامع سلامت، مشکل بازنشستگی کارگران معدنی و خلأ بیمه‌ای آنها و پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله مهمترین موارد مطرح شده بود.

درد دل معدنی در طغرالجرد کوهبنان با خانم نماینده/جای خالی تدبیر مدیران برای حق کارگران!

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با سفر به بخش طغرالجرد این شهرستان نشستی با مسئولان از جمله بخشدار، اعضای شورای اداری، اعضای شورای شهر کیانشهر، مسئولین بهداشت و درمان و ... داشت.

وی در ابتدای این نشست گفت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات بسیار خوبی در حال انجام هست و با روی کار آمدن دولت اسلامی و مردمی امید در بین مردم افزون‌تر شده است و مدیران اجرایی باید با جدیت و در راستای وحدت و همدلی برای رفع مشکلات موجود گام بر دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس افزود: ضعف ها و ‌کمبودها در منطقه بر می‌گردد به اینکه برخی با هم همدلی و همراهی ندارند درحالی که به این مهم باید توجه بیشتری شود.

شریعتی تاکید کرد: کرمان یک استان صنعتی است باید نشست‌ها و جلسات مشورتی در راستای افزایش تولید و اشتغال بیشتر برگزار شود مسائلی که نیاز به پیگیری کلان دارند مشخص شوند و شاخصه‌ها در اولویت قرار گیرند تا زودتر و بیشتر به نتیجه برسیم.

وی با تأکید بر پایداری آرامش حاکم بر معادن ابراز داشت: جا دارد که مدیران معادن، نشست‌های فصلی داشته باشند تا نقاط قوت و ضعف بررسی شوند و در راستای تقویت و رفع آنها اقدام جهادی صورت پذیرد.

 

بعضا معادن خصوصی زیر بار نمی‌روند

ابوذر شهابی بخشدار بخش طغرالجرد کوهبنان به مشکلات بخش طغرالجرد از جمله مرکز جامع سلامت اشاره کرد و افزود: این مرکز در گذشته به‌صورت شبانه‌روزی با مساعدت شرکت زغال‌سنگ اداره می‌شد اما با توجه به تغییر چارت شاهد کاهش نیروها هستیم .

وی تاکید کرد: با توافق بین بهداشت و درمان و زغال‌سنگ مقرر شد در راستای تامین نیروی این مرکز اقدام شود که بعضا معادن خصوصی زیر بار نمی‌روند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌شود جا دارد که نیرو از خود دانشگاه باشد که با میل و رغبت بیشتر خدمات بدهند.

بخشدار طغرالجرد تصریح کرد: با توجه به کارگری بودن منطقه و مهاجرپذیر بودن منطقه و همچنین حوادث معادن جا دارد هر چه زودتر مشکل بهداشت و درمان بخش برطرف شود.

وی ابراز داشت: در بحث تولید و اشتغال بسیاری از کارگران معادن زغال‌سنگ به‌دلیل سختی کار توان کار همچون گذشته را ندارند در حالی که عموما بالای ۱۸ سال سابقه کاری دارند جا دارد نیروی جوان و بانشاط وارد معادن شوند تا شاهد افرایش تولید باشیم .

شهابی ادامه داد: سازه اسکلت فلزی مجموعه ورزشی که سالیان گذشته توسط شرکت زغال‌سنگ‌ در شهر کیانشهر در حال احداث بوده متوقف شده و جا دارد این مهم به نتیجه برسد.

کارگران معادن با سابقه بالا باید بازنشست شوند

سلطانی رئیس معدن اصلی نیز گفت: مشکل اصلی در شرکت نیروی انسانی است در حالی که ما جزو مراکز تولیدی هستیم نیاز به جذب نیرو داریم با توجه به اینکه بعضی کارگران معادن سابقه بالا در استخراج دارند باید زمینه بازنشستگی آنان فراهم شود.

وی تاکید کرد: کار معدن‌کاری شرایط خاص دارد لذا جذب نیروی جدید باید با دقت نظر باشد و نیروی جدید چند سال در معادن کار کنند تا تجربه لازم را کسب کنند لذا اگر نیروی جدید جذب نشود در طول زمان شاهد افزایش حوادث خواهیم بود.

رئیس معدن اصلی خاطرنشان کرد: روش کار در معادن به صورت سنتی است که نیاز به قدرت و توان بالا دارد از طرفی باید معادن به تجهیزات روز مجهز شوند تا شاهد افزایش تولید و‌کاهش حوادث در معادن باشیم.

کارگران معادن خلأ بیمه‌ای دارند

مجیدی رئیس معدن هشونی ‌گفت: در حال حاضر کارگران خلأ بیمه‌ای دارند که در صورت حل شدن این موضوع حدود ۵۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تأمین اجتماعی برای کلیه مشاغل سخت و زیان‌آور قانون یکسان دارد در حالی که باید برای کارگران ضریب دو محاسبه شود که بیش از ۲ هزار نفر بازنشسته خواهند شد.

مجیدی ابراز داشت: در معدن هشونی هم  نیروی امانی و هم نیروی شرکتی داریم تلاش ما بر افزایش تولید و افزایش حقوق و مزایای کارگران هست، نوساری تجهیزات معادن باید در اولویت قرار گیرد که این مهم ‌با مساعدت دولت محقق خواهد شد.

رئیس معدن هشونی ابراز داشت: استخدام نیرو باید بر اساس اصول اداری باشد تا هم ‌بهره‌وری و هم اشتغال افزایش پیدا کند و شرکت‌های دولتی و خصوصی باید با هم هماهنگی داشته باشند تا در بحث منفی با هم رقابت نداشته باشند.

 

باید به‌واسطه تدبیر مدیران، کارگران در معادن به حق خود برسند

نماینده مردم‌شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با اعضای شورای شهر کیانشهر و شورای بخش طغرالجرد از نزدیک در جریان مشکلات منطقه و خواسته‌های اعضای شورا قرار گرفت.

شریعتی با بیان اینکه شوراها باید با استفاده از نقطه نظرات شهروندان در راستای عمران و آبادانی شهرها گام بردارند، گفت: جا دارد در ساخت و سازها معماری اصیل اسلامی و ایرانی مورد توجه قرار گیرد از طرفی شهروندان در راستای ساخت منازل مسکونی استاندارد و مقاوم گام بردارند.

وی ابراز داشت: معادن باید سهمی در عمران و آبادانی مناطق کارگری و همجوار داشته باشند که این مهم با وحدت و انسجام صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس یادآور شد: باید به‌واسطه تدبیر مدیران، کارگران در معادن به حق و حقوق خود برسند که شورای شهر در این مهم نقش بسزایی دارد.

شریعتی تصریح کرد: جا دارد که معادن برای رفاه کارگران و خانواده‌های آنان پارک جوانان، پارک بانوان در مناطق معدنی احداث کنند.

معادن زغال کمک خاصی به منطقه نکردند

محمد احمدی عضو شورای شهر کیانشهر گفت: در حالی که منطقه ما سرشار از معادن غنی زغال‌سنگ است اما تاکنون معادن زغال کمک خاصی به منطقه نکردند جا دارد معادن دولتی کمک عمران و آبادانی به منطقه داشته باشند.

وی تاکید کرد: در پابدانا پارک بانوان نداریم جا دارد که شرکت زغال‌سنگ به نام شهدای کارگر پارک منطقه را احداث کند.

مسلم صیفوری سرپرست شهرداری کیانشهر گفت: کارخانه زغال‌شویی در حریم شهر ساخته شده در حالی که آلایندگی دارد و دپوی باطله‌های این کارخانه بر روی سفره آب هست جا دارد این کارخانه خدماتی به منطقه ارائه کند.

وی تاکید کرد: ماشین آتش‌نشانی بخش طغرالجرد فرسوده است، پروژه‌های نیمه‌تمام نیر داریم که نیاز به مساعدت نماینده شهرستان دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۲/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول