اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش یک خانه بهداشت/ ظرفیت واکسیناسیون تهران دوبرابر افزایش می‌یابد

استاندار تهران با بیان اینکه در استان تهران ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش یک خانه بهداشت هستند و به تناسب رشد جمعیت، دچار عقب‌ماندگی هستیم، گفت: ظرفیت واکسیناسیون شهر تهران به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

۲ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش یک خانه بهداشت/ ظرفیت واکسیناسیون تهران دوبرابر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران بعداز ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا که در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: نظام برخورداری شهروندان استان از خدمات پایه سلامت نسبت به همه استان‌های کشور عقب است و اگر در استان‌هایی مانند مازندران، گیلان، کردستان و کرمانشاه به ازای هر یک هزار نفر جمعیت روستایی یک خانه‌ بهداشت وجود دارد، در استان تهران۲۲۰۰ نفر تحت پوشش یک خانه بهداشت هستند و رشد بالای جمعیت به تناسب نیازها مطابقت نداشته و موجب عقب ماندگی در این حوزه شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار تعداد بیماران بستری و سرپایی گفت: افزایش واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تعطیلات اعلام شده، فاصله گذاری و رعایت بهداشت فردی و جمعی تاثیر گذار بود و این فاکتورها باید حفظ شده تا شاهد پیک ششم کرونا نشویم.

استاندار تهران بیان کرد: گروه‌هایی مانند پایانه‌های درون و برون شهری و پاساژها به تذکرات توجه کمتری داشتند و اگر به اخطارها توجه نکنند مجبور هستیم از اهرم‌های قضایی و حقوقی استفاده کنیم.

محسنی بندپی عنوان کرد: ۲۳۴ پایگاه تحت مدیریت ۳ دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران راه اندازی شده است که شیفت‌های عصر را نیروهای بسیج و سپاه کمک می‌کنند و ۱۶۰ ایستگاه در بیمارستان‌های خصوصی بوده که از ۳۱ شهریورماه وارد روند واکسیناسیون می‌شوند.

وی ادامه داد: از فردا ظرفیت واکسیناسیون در تهران به ۲ برابر افزایش خواهد یافت و تاکنون ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن تزریق شده که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز اول و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز دوم بوده است.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران علاوه بر کمک به پایگاه‌ها و دانشگاه‌ها مراکز جدید راه‌اندازی کرده و هلال احمر نیز با راه‌اندازی ۷ مرکز و تامین اجتماعی نیز با راه‌اندازی ۱۰ مرکز از چهارشنبه فعالیت خواهد داشت و شرایط سنی وجو ندارد و همه افراد بالای ۱۸ سال در مراکز واکسیناسیون پذیرش خواهند شد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها مانند فیروزکوه و دماوند بیش از ۷۰ درصد جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند و با توجه به جمعیت ۱۰ میلیونی شهر تهران نیازمند بسیج همگانی هستیم، تاکید کرد: عزم، اراده و انگیزه باید تقویت شود و این یک تکلیف قانونی است و همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به هر گونه همکاری و مساعدت و واگذاری امکانات برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در بازگشایی مدارس استاندارد سازی سرویس‌های بهداشتی و افزایش بودجه سرانه بهداشتی دانش‌آموزان باید شکل گیرد تا با اطمینان خاطر مدارس شروع به فعالیت کرده تا با مشکل مواجه نشویم. 

استاندار تهران افزود: شهرداری تهران امکانات بسیار خوبی در اختیار دارد و می‌تواند سرعت قابل قبولی در ادامه روند کار و فرآیند واکسیناسیون داشته باشد.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول