اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اعزام 300 خادم افتخاری به حرم امام حسین(ع)

دبیر ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) با تاکید بر این که برنامه ریزی انجام شده برای اربعین حسینی و سفر زائران به عتبات عالیات متناسب با این مراسم عظیم نیست، گفت: حدود ۳۰۰ نفر از خادمان افتخاری به صورت انفرادی به عتبات عالیات اعزام می شوند تا بتوانند در حرم امام حسین (ع) به خدمتگزاری مشغول شوند.

اعزام 300 خادم افتخاری به حرم امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید احسان سرکشیکیان در نشست خبری ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین (سَخاء الحسین (ع)) با اشاره به اهمیت مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات به عنوان بزرگ ترین تجمع تاریخ بشریت بیان کرد: این مراسم یک ظرفیت عظیم و مقدمه ای برای ظهور حضرت بقیت الله الاعظم (عج) است و باید با این دیدگاه به آن نگریسته شود.

وی ظرفیت خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) را یک ظرفیت ملی دانست و گفت: انتظار داشته و داریم که مسؤولان کشور و دست اندرکاران برنامه ریزی سفرهای اربعینی به این ظرفیت ایجاد شده توجه بیشتری نشان دهند.

دبیر سخاء الحسین (ع) همچنین افزود: متأسفانه در همین روزها و همچنان شاهد سردرگمی مردم درباره روند تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین و افزایش سرسام آور قیمت بلیت سفر  هستیم، بنابراین باید گفت این گلایه وجود دارد که برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: البته مُنکر مشکلات موجود بویژه در موضوع همه گیری بیماری کرونا نیستیم، اما اگر به اربعین به عنوان یک ظرفیت عظیم منحصر به فرد نگاه شود، ضروری است که برنامه ریزی های مربوط به آن هم جدی و منحصر به فرد باشد.

سرکشیکیان با قدردانی از همراهی و تعامل عتبه حسینی با مجموعه ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: به هر حال عدم همراهی دست اندرکاران در داخل و خارج از کشور سبب شد تا امکان انتقال دسته جمعی حداقل یک هزار نفر از خادمان سخاء الحسین (ع) در سال جاری نیز مهیا نشود.

وی در عین حال درباره مجموعه سخاء الحسین (ع) یادآور شد: بانک اطلاعات حدود سه هزار خادم افتخاری امام حسین (ع) از داخل و خارج از کشور در ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین (ع) وجود دارد که حدود هزار نفر از این عزیزان، آماده اعزام برای سال جاری و خدمت در حرم بودند که این توفیق به صورت دسته جمعی و به سبب عدم راهگشایی از سوی مسؤولان مربوطه سلب شد.

وی سپس اذعان کرد: خادمان سخاء الحسین (ع) افرادی آموزش دیده و گزینش شده اند و به عنوان بهره مند از زبان خارجی شناخته می شوند، البته در سال جاری هم شرایط برای اعزام این عزیزان به صورت دسته جمعی مهیا نشد، اما احتمال می دهیم حدود ۳۰۰ نفر از این عزیزان به صورت انفرادی به عتبات عالیات اعزام شوند و بتوانند در حرم امام حسین (ع) از تاریخ پانزدهم تا بیست و یکم ماه صفر در بخش های مختلف عتبه حسینی به خدمتگزاری مشغول شوند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول