اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعزام تیم پزشکی ۲۰ نفره به پیاده‌روی اربعین از بابل

مسؤول ستادمردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا از اعزام یک تیم پزشکی ۲۰ نفره اعم از پرستار و پزشک از بابل به عنوان خادمان کربلا خبر داد و گفت: این افراد با هزینه شخصی خودشان اعزام می‌شوند.

اعزام تیم پزشکی ۲۰ نفره به پیاده‌روی اربعین از بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، محمدحسین طبرستانی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: اربعین حسینی فرصتی ارزشمند برای مسلمانان جهان و ظرفیت بالقوه‌ای با محوریت سیدالشهدا علیه‌السلام برای زمینه‌سازی تمدن اسلامی در مسیر مهدوی در حال رقم خوردن است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی یک فرصت بی‌نظیر است که تمام مستضعفان عالم در یک زمان ۱۵ روزه با محوریت زیارت سیدالشهدا دور هم جمع می‌شوند، افزود: همدلی جهانی مستضعفان و عدالت‌خواهان در ایام اربعین فرصتی را ایجاد می‌کند تا مردم بیش از پیش در راه اصلاح فساد، دستیابی به آرمان‌های الهی و رسیدن به سعادت با ریشه‌کن کردن مشکلات جهان با الگوی حسینی گام بردارند.

مسؤول ستادمردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا ادامه داد: ما در ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا در دو سال اخیر به علت شیوع بیماری کرونا، نتوانستیم همانند سال‌های گذشته اعزام گسترده خادم موکب به کربلای معلا داشته باشیم.

طبرستانی با بیان اینکه تعداد محدودی از خادمان را سال قبل و تعداد بیشتری را امسال بنا بر ضرورت جهت خدمت‌رسانی اعزام می‌کنیم، بیان کرد: خادمانی که امسال به کربلا اعزام می‌شوند یک تیم پزشکی ۲۰ نفره اعم از پرستار و پزشک است که با هزینه شخصی خودشان اعزام می‌شوند و اعزام تعداد محدودی از خادمان برای خدمت در کارخانه تولید یخ‌ موکب حضرت فاطمه‌الزهرا (س) برای توزیع در بین مواکب حسینی هم در نظر گرفتیم، همچنین تعدادی از خادمان برای سامان‌دهی موکب در کربلا حضور خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: موکب فاطمه‌الزهرا (س)، امسال در کنار سایر هیأت‌ها و تشکل‌های دینی و اقشار مختلف فضای شهرستان بابل را اربعینی خواهد کرد تا جلو‌ه‌ای از مواکب اربعینی کربلای معلا را با مدد سیدالشهدا در بابل برپا کنیم.

مسؤول ستادمردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا افزود: در سه شب منتهی به اربعین حسینی مراسم عزاداری همراه با نماز جماعت مغرب و عشاء و با یاد و خاطره شهدای گرانقدر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با روایت‌گری و سخنرانی و مداحی در مصلای بزرگ بابل برگزار می‌‌شود.

طبرستانی افزود: قرائت زیارت اربعین همراه با ویژه‌برنامه‌های مختلف در صبح روز اربعین از برنامه‌های موکب فاطمه الزهرا در مصلای بابل است.

وی ادامه داد: طرح "اِلی الحسین"  که در حقیقت چاوش مردمی و خانوادگی نمادین پیاده‌روی اربعین حسینی است، که افراد به همراه خانواده خود با در دست داشتن پرچم و لبیک‌گویان به سیدالشهدا از درب منزل به سمت مصلای بابل (محل برگزاری مراسم) حرکت می‌کنند.

مسؤول ستادمردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا بیان کرد: ۴ مسیر پیاده‌روی مردمی اربعین با همکاری مجموعه‌های مذهبی در بابل طراحی شد که موکب‌های مردمی در مسیر پیاده‌روی ضمن خدمت‌رسانی به مردم، صحنه‌ای از پیاده‌روی اربعین حسینی کربلا را در خاطرات تداعی خواهند کرد.

طبرستانی با بیان اینکه موکب نانوایی یا همان نانوایی صلواتی در مناطق کم‌برخوردار این شهرستان امسال نیز برپا می‌شود، یادآور شد: مسابقه کتاب‌خوانی با اهدای جوایز، اهدای خون از سوی خادمین موکب و پذیرایی مدافعان سلامت در پایگاه‌های تزریق واکسن را خواهیم داشت.

وی گفت: موکب فاطمه الزهرا همانند سال گذشته در ایام پایانی ماه صفر ویژه‌برنامه مراسم عزاداری را در صحن جمهوری حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از شب شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام تا شام شب شهادت امام رضا علیه‌السلام اجرا خواهد کرد.

مسؤول ستادمردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا افزود: امیدواریم با دعای مردم شریف و به برکت سیدالشهدا (ع) هرچه زودتر بیماری کرونا برطرف شده و توفیق زیارت اربعین حسینی نصیب همه‌ی مشتاقان شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول