اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تاکید ستاد اربعین، صیانت از سلامت مردم است/امسال پیاده‌روی در سطح کشور انجام نمی‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به پویش برگزاری مراسم زیارت اربعین در منازل گفت: با توجه به شرایط کرونایی تاکید و دستورالعمل ستاد اربعین، صیانت از سلامت مردم است.

تاکید ستاد اربعین، صیانت از سلامت مردم است/امسال پیاده‌روی در سطح کشور انجام نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خدابخش مرادی نافچی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در استان زنجان اظهار کرد: طبق دستورالعمل کشوری مدیریت و ساماندهی ستاد اربعین این استان با ۱۲ کمیته زیر مجموعه تشکیل و الزامات بهداشتی پیاده‌روی اربعین پس از بومی‌سازی آن به فرمانداران شهرستان‌ها نیز تدوین شده است که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: کشور عراق برای اربعین امسال ۶۰ هزار نفر سهمیه به ایران اختصاص داده است و در این میان اعزام زائران فقط بصورت هوایی خواهد بود.

مرادی افزود: زائران و موکب‌داران اربعین امسال باید ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند و ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز تست pcr پی سی آر منفی و کارت واکسن به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۲ نوع سهمیه برای اعزام به اربعین استان ها اعلام شده است، گفت: سهمیه اول، موکب‌داران و خادمان در مواکب مسیر نجف تا کربلا را شامل می شود که ستاد بازسازی عتبات عالیات مسؤولیت آن را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: سهمیه دوم مردمی بوده که اعزام آنان نیز پس از ثبت‌نام در سامانه سماح بر عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده است.

این مسؤول با اشاره به فعالیت ۲۶ موکب ثبت‌شده دارای مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: پس از پیگیری‌ها پنج موکب با ۱۰۵ خادم همچنین ۳۵۵ نفر از زائران مردمی به پیاده‌روی اربعین امسال به کشور عراق اعزام می‌شوند که صدور روادید آنان نیز در حال انجام است.

مرادی با اشاره به اینکه تعداد سهمیه مردمی قابل افزایش نیست، افزود: در صورتی که فردی از این سفر انصراف دهد، جایگزین نیز از طریق حج و زیارت انجام می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: واکسیناسیون صاحبان موکب‌ها و خادمان، اعزام ناظرین بهداشتی در کنار موکب‌ها، از جمله الزامات و اقدامات است و در این میان دستورالعمل بهداشتی و ضوابط برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق به موکب داران اعلام شده است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا در این استان نیز توجیهات لازم توسط موکب داران انجام گرفته تا در راستای سیاست‌های ستاد اربعین و کرونا اقدام کنند.

مرادی با بیان اینکه طبق هماهنگی با شرکت‌های حمل‌و نقل استان اعزام زمینی مسافران انجام نمی‌شود، افزود: با نیروی انتظامی نیز هماهنگی‌ها انجام شده است و از طرفی دفاتر زیارتی نیز نسبت به این موضوع توجیه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی از قبیل سازمان  تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما وظیفه توجیه، اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و آگاهی‌بخشی در این زمینه را بر عهده دارند ضمن اینکه رویکرد ستاد ملی اربعین این است که امسال پیاده‌روی در سطح کشور انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول