اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افتتاح خط تولید نخ پنبه‌ای پلی استر با حضور «فتاح» در یزد

خط تولید نخ پنبه‌ای پلی استر با ظرفیت تولید 1000 تن با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان یزد افتتاح شد.

افتتاح خط تولید نخ پنبه‌ای پلی استر با حضور «فتاح» در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، صبح امروز۳۰ شهریور ماه خط تولید نخ پنبه پلی استر با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تن با حضور سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استان در استان دارالعباده افتتاح شد.

این کارخانه با هدف تکمیل زنجیره تولید نخ پنبه و همچنین تأمین نیاز داخلی راه‌اندازی شده و تاکنون توانسته با سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد تومان برای بیش از ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۱۲۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

رفع دو درصدی نیاز کشور به نخ پلی‌استر در این حوزه از دیگر ویژگی‌های این خط تولید در استان یزد که با ظرفیت نیروهای متخصص و توانمند داخلی در استان یزد راه‌اندازی شده است.

محمدرضا انصاری، مدیر تولید کارخانه سیلکات یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این استان با بیان این‌که این مجموعه در حال حاضر ۳۰۰ نفر نیروی کار دارد، اظهار کرد: تولید انواع نخ در سیستم ریسندگی الیاف کوتاه محور تولید این کارخانه در یزد است.

وی تولید انواع نخ پنبه شانه، نخ پی استر و نخ پلی استر ۱۰۰درصد را از جمله تولیدات این کارخانه دانست و افزود: محصولات این کارخانه به لحاظ کیفیت یکی از بالاترین کیفیت های کشوری را به خود اختصاص داده است.

انصاری با بیان این‌که این کارخانه از حدود یک سال پیش تاکنون در لیست کارخانه‌های هدف تحریم آمریکا قرار گرفته و برای بروز رسانی و تکمیل تجهیزات فنی با مشکلات متعددی مواجه شده است، گفت: بعد از قرار گرفتن در لیست تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی با پیگیری‌های به عمل از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بومی استفاده کرده و سعی بر جبران خسارت وارده شده ناشی از تحریم به دست توانمند نیروهای نخبه بومی داریم.

مدیر تولید این کارخانه جایگزین کردن مواد اولیه ایرانی به جای مواد اولیه خارجی را رویکرد جدی و جدید این کارخانه تولید نخ دانست و تصریح کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استانی و کشوری با افزایش ظرفیت خط تولید نسبت به تعریف کردن پروژه‌های جدید اقدام و اشتغال بیشتری در این حوزه ایجاد شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر روزانه حدود ۱۳ تن و در سال بالغ بر شش هزار تن انواع نخ در این کارخانه تولید می شود، تأکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های فیزیکی هنوز هم امکان تقویت و گسترش این کارخانه به نفع توسعه اقتصادی کشور و استان یزد وجود دارد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول