اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

قیمت بلیت اتوبوس مهران-تهران 360 هزار تومان/ انجام روزانه 700 سرویس برای برگشت‌ زوار

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مشکلی در تأمین ناوگان اتوبوسی برای بازگشت زوار از مرز مهران نداریم، گفت: درج نرخها در پایانه برکت انجام می‌شود، در مسیر مهران ـ تهران نرخ بلیت اتوبوس 360 هزار تومان است.

قیمت بلیت اتوبوس مهران-تهران 360 هزار تومان/ انجام روزانه 700 سرویس برای برگشت‌ زوار

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت هماهنگی ناوگان اتوبوسی برای سفرهای بازگشت زوار اربعین از مرز مهران، اظهار داشت: موضوع هماهنگی با تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی ناوگان اتوبوسی برون‌شهری انجام شده است، با ادارات کل استانی نیز هماهنگی‌ها را انجام داده‌ایم و آنها آماده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین ناوگان اتوبوسی از مرز مهران تا مقاصد مختلف کشورمان مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: مرز مهران تنها مرز ورودی برای بازگشت زوار است، اینجانب شخصا در مرز مهران مستقر خواهم بود.

* درخواست دریافت اطلاعات زوار از سازمان هواپیمایی

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از سازمان هواپیمایی کشوری خواسته‌ایم تا آمار زوار در اختیار ما قرار دهد، به هر حال افرادی که بلیت هوایی رفت به سمت کشور عراق و نجف اشرف گرفته‌اند و بلیت برگشت ندارند، احتمالا از طریق سفر جاده‌ای و قطعاً از مرز مهران به کشور برمی‌گردند، در این راستا می‌توان از طریق شماره تلفن همراه به آن زائر اطلاع‌رسانی کرد که می‌تواند بلیت برگشت را طی هماهنگی با شرکت‌های اتوبوسرانی دریافت کند.

* احتمال انجام روزانه 700 سرویس برای برگشت جاده‌ای زوار

باقرجوان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا سهمیه‌ای که برای زوار اربعین امسال از سوی کشور عراق در نظر گرفته شده‌، محدود است، اضافه کرد: اگر همه این 60 هزار زائر هم بخواهند از طریق مرز مهران و حمل و نقل اتوبوسی به کشور برگردند، ما هیچ مشکلی نداریم، در ایام اربعین سال 98 ما روزانه 3600 سرویس برای جابه‌جایی زوار انجام ‌دادیم، اما در این ایام نهایتا 600 تا 700 سرویس روزانه خواهیم داشت و بنابراین هیچ مشکلی در تامین ناوگان نیست.

* مسولان کاروان زوار برای برگشت با راننده‌‌های اتوبوس هماهنگ باشند

وی تأکید کرد: زائران برای سفر برگشت، اگر می‌خواهند از مرز مهران برگردند، ‌حتما برنامه‌ریزی داشته باشند، خصوصا زواری که به شکل کاروانی و گروهی سفر می‌کنند، با شرکت‌های حمل و نقل مسافری، ارتباط بگیرند و تکلیف برگشت خود را مشخص کنند، مسئول کاروان می‌تواند با راننده هماهنگ باشد که زوار را در مرز سوار کند و به مقصد خود برگردند.

* هماهنگی با پلیس برای نظارت بر ایمنی سفرهای ناوگان اتوبوسی

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در این موضوع ایمنی سفرها و نظارت بر سلامت اتوبوس‌ها مدنظر است که در جلسه‌ای با پلیس راهنمایی و رانندگی و شرکت‌های تعاونی موارد ایمنی را بررسی می‌کنیم.

باقرجوان اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که برای بازگشت زوار اربعین در نظر گرفته شده است حتما دارای بنر خواهند بود و در مسیرها مشخص است.

* استقرار اتوبوس‌ها در پایانه برکت برای روز اربعین

وی با بیان اینکه پیک بازگشت زوار معمولا یک روز پیش از اربعین، روز اربعین و روز پس از اربعین خواهد بود، گفت: ظهر اربعین معمولا عمدتا زوار حرکت می‌کنند و برخی بعدازظهر به مرز می‌رسند و برخی روز بعد از اربعین به مرز می‌رسند و ما مهم‌ترین برنامه‌ریزی را برای بعدازظهر روز اربعین در نظر گرفته‌ایم تا ناوگان آنجا مستقر باشد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: از سوی دیگر هماهنگ شده است که اتوبوس‌هایی که به مرز اعزام می‌شوند خالی برنگردند، به هر حال این اتوبوس‌ها از مبادی مختلف کشورمان به سمت مرز مهران خالی می‌روند و برنامه‌ریزی شده است که خالی برنگردند.

* درج قیمت‌ مسیرهای مختلف در پایانه برکت/تهران-مهران 370 هزار تومان

باقرجوان در باره قیمت بلیت اتوبوس از مرز مهران تا تهران توضیح داد: قیمت بلیت تابع قوانین نظیر همه اربعین‌های سنوات گذشته است، ما ایام نوروز داریم که شرایط خود را دارد، ایام اربعین شرایط خود را دارد و روزهای عادی نیز شرایط خود را دارد، هیچ تغییری در نرخ‌گذاری اتوبوس‌های زوار اعمال نشده است.

وی افزود: در مسیر مهران ـ تهران نرخی که در نظر گرفته شده است، 360 هزار تومان است. با این حال برنامه‌ریزی شده است که در پایانه برکت نرخ بلیت اتوبوس در مسیرهای مختلف درج شود و کسی از این نرخ‌ها عدول نکند که البته باید به موضوع تردد یک سر خالی این ناوگان توجه شود به هر حال روزهای اول سفرهای اربعین، در قالب سفر جاده‌ای، کسی از مبادی مختلف کشورمان به مرز مهران سفر نمی‌کند و همه هوایی است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در این موضوع باید به رعایت پروتکل‌ها هم توجه داشت اما اینکه زوار هر دو دز واکسن را زده‌اند، کار ما را راحت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول