اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

از نمایشگاه مجازی «دفاع مقدس در کتب‌ درسی» دیدن کنید

نمایشگاه مجازی محتوای متناسب با هفته دفاع مقدس در کتاب‌های درسی، در بخش کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی انتشار یافته است.

از نمایشگاه مجازی «دفاع مقدس در کتب‌ درسی» دیدن کنید

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی و.. در محتوای آموزشی، بخشی از فرایند یاددهی-یادگیری است که در نظام تعلیم و تربیت کشورمان تلاش شده این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه‌ اطهار(س) و سیره و منش ایشان و چهره‌های ملی و مذهبی و انقلابی به‌خوبی مدنظر قرار گیرد.

از این رو به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان و ائمه‌ معصومین(ع) و سیره‌ زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر، چهره‌های ملی و مذهبی و شاخص دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران،  هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و رشادت‌های غیورمردان جمهوری اسلامی ایران جهت صیانت از این مرز و بوم و انقلاب و همچنین نظر به اهمیت کتاب‌های درسی در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ اصیل اسلامی، ملی و تاریخی به دانش‌آموزان و آشنایی با مفاهیم ایثار و شهادت، این کتاب‌ها برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس به برخی از محتوای مرتبط با این موضوع در کتاب‌های درسی از جمله مطالعات اجتماعی، پایه ششم دبستان: کمک‌های مردمی در پشت جبهه؛ آمادگی دفاعی، پایه دهم: عکس تعدادی از رزمندگان در حال نماز/ حملات هوایی دشمن به شهرها و مناطق مسکونی/ تصاویری از رزمندگان دفاع مقدس؛ فارسی(1)، پایه دهم: درس دریادلان صف شکن/ نقاشی از رزمندگان در حاشیه اروند رود؛ استان شناسی ایلام، پایه دهم: عملیات کربلای 1؛ فرهنگ و هنر، پایه هشتم: تعدادی از عکس های جنگ از عکاس شهید کاظم اخوان؛ و تاریخ(3)، پایه دوازدهم: نقشه تهاجم هوایی و زمینی ارتش صدام به ایران در 31 شهریور1359/ تصاویری از فرماندهان دفاع مقدس اشاره داریم.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت رسمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  به آدرس: lib.oerp.ir از نمایشگاه مجازی با موضوع موردنظر دیدن کنند.

هفته دفاع مقدس

31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و از 31 شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی

در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رئیس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد. جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی به ویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول