اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مبارزه غربی ـ کره ای با چین به سبک کی پاپ/«بی تی اس» در سازمان ملل درباره آب و هوا گفتند

گروه کی پاپ «بی تی اس» با حکم رئیس جمهور کره جنوبی در صحن علنی سازمان ملل حضور یافتند.

مبارزه غربی ـ کره ای با چین به سبک کی پاپ/«بی تی اس» در سازمان ملل درباره آب و هوا گفتند

خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: گروه کی پاپ «بی تی اس» با حکم رئیس جمهور کره جنوبی در صحن علنی سازمان ملل حضور یافتند. اقدامی که می توان آن را به اقدامات و سوابق قبلی این گروه در ارتباط با واکنش های سیاسی چین با غرب مرتبط دانست.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، ستارگان موسیقی پاپ را به عنوان فرستادگان ویژه ریاست جمهوری و «گروه فوق العاده ای از مردان جوان که با جوانان سراسر جهان در ارتباط هستند» معرفی کرد!

اعضای گروه کی پاپ «بی تی اس» در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد حضور یافتند و در مورد واکسیناسیون، جوانان و رفاه زمین صحبت کردند.

ورایتی نوشت: هفت نفر موسیقیدان با حضور در صحنه سالانه، روز دوشنبه در سالن مجمع عمومی در پشت صحنه مشهور با سنگ مرمر سبز ظاهر شد تا به ترویج اهداف سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۳۰ از جمله پایان فقر شدید، حفظ کره زمین و دستیابی به برابری جنسیتی کمک کند.

«آر ام»، رهبر این گروه می گوید: «هر انتخابی از سوی ما آغاز تغییر است نه پایان. تغییرات آب و هوایی مساله ای دشوار است اما ما به آینده خوشبین هستیم.

این عضو گروه بی‌تی‌اس گفت: «افتخار ما این است که امروز اینجا در نیویورک هستیم. ما بی‌تی‌اس هستیم که به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی منصوب شده‌ایم.»

«کیم ته هیونگ»، یکی دیگر از اعضای این گروه گفت: «امیدوارم آینده را یک تاریکی تلخ در نظر نگیریم. افرادی در این جهان هستند که نگران دنیا و به دنبال پاسخ هستند. هنوز صفحات زیادی در این داستان درباره ما باقی مانده است. به نظرم نباید طوری صحبت کنیم که انگار پایان بازی از قبل نوشته شده است.»

«مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، ستارگان موسیقی پاپ را به عنوان فرستادگان ویژه ریاست جمهوری و «گروه فوق العاده ای از مردان جوان که با جوانان سراسر جهان در ارتباط هستند» معرفی کرد.

هالیوود ریپورتر در این خصوص نوشت: اهمیت این لحظه بر نوازندگان مقابل رهبران جهان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد کاملا بارز است. وقتی جیمین، یکی از اعضای گروه، هنگام صحبت در مورد جوانانی که سعی در کنترل بیماری همه گیر داشتند صحبت می کرد، احساس اونقتال این پیام هویدا شد. جیمین نفسی عمیق کشید و عذرخواهی کرد تا خودش را آماده کند. این لحظه ای بود که طرفداران «ارتش بی تی اس»(BTS ARMY) را وادار کرد تا در حمایت از رسانه های اجتماعی پشت سر او تجمع کنند. هنرمندان در طول سخنرانی هفت دقیقه ای خود به نوبت روی صحنه رفتند.

اما همه چیز در مورد اهداف سازمان ملل نبود. این گروه همچنین از یک موزیک ویدئوی جدید برای تک آهنگ فعلی خود «Permission to Dance»(«جواز رقصیدن»!) که در دفتر مرکزی سازمان ملل در نیویورک فیلمبرداری شد، رونمایی کرد. خوانندگان در حالی که از سالن مجمع عمومی به سمت باغ مشرف به رودخانه شرق می رقصیدند می گفتند، نیازی به صحبت کردن ندارید ، فقط قدم بزنید!

این دومین باری است که گروه موسوم به «بی تی اس» در سازمان ملل ظاهر می شود. این گروه در سال ۲۰۱۸ در رویدادی به میزبانی یونیسف نیز حضور یافته بودند.

 این اقدام حدود سه هفته پس از آن صورت می گیرد که دولت چین پخش تصاویر مردانی که چهره آنها با ظرافت و زیبایی زنانه آمیخته شده از تلویزیون دولتی این کشور ممنوع کرد.

به گزارش رویترز، قانونگذاران در پکن اعلام کردند که از سرگرمی هایی که دارای «مواضع سیاسی نادرست» هستند، به عنوان بخشی از محدودیت های جدید برای پخش رسانه های چینی برای «فضای میهنی» طرفداران، از پخش در برنامه های تلویزیونی منع می شود. 

آنها گفتند پیامشان شامل انتقاد از این است که صنعت بصری از تصویر مردانه «زنانه» به ضرر مردان چینی حمایت می کند.

نیویورک پست در این خصوص نوشت: اداره ملی رادیو و تلویزیون چین نیز قصد دارد تا ستارگان را تحت قانون جدید قرار دهد و این گونه سرمایه داران سرگرمی را تشویق به داوطلب شدن برای کمک به برنامه های رفاه عمومی کند.

فاکس‌نیوز با انتشار گزارشی در این خصوص ضمن اشاره به دستورالعمل تازه دولت چین آنرا بخشی از پروژه «جوانسازی ملی» معرفی کرد که به ادعای این رسانه‌ آمریکایی شی جین پینگ خواستار تحقق آن شده است.

در گزارش فاکس‌نیوز تصریح شده: دولت چین نمایش مردان زنسان را در تلویزیون ممنوع کرده و به پخش‌کنندگان رسانه‌ای تاکید کرده که «فرهنگ انقلابی» را ترویج کنند.

بخشنامه دولت همچنین از رسانه‌ها خواسته است تا تلاش خود را مصروف تقویت کنترل بر جامعه و بخش تجارت کنند تا از این راه بتوان شهروندان را به رعایت هنجارهای رسمی ترغیب کرد.

بنابر گزارش فاکس نیوز مقامات رسمی چین نگرانند که ستاره‌های هنری و سرشناس این کشور متاثر از ظواهر جذاب و دخترانه برخی خوانندگان و بازیگران کره جنوبی و ژاپنی، مردان جوان کشورشان را به فاصله گرفتن از روحیات مردانه ترغیب کنند.

در مجموع با توجه به چند جمله شعارگونه این گروه موسیقی که در قالب چند شعار کلی و در نمودی کاملا سمبولیک و هدفمند در مراسم سازمان ملل گنجانده شده بودند می توان آن را نتیجه مستقیم اعمال محدودیت های دولت پکن علیه این گروه و گروههایی از این دست دانست که در سطحی بالاتر به اختلافات کلان سیاسی غرب و احساس رقابت و جاماندگی آن ها از پیشرفت اعجاب آور این کشور آسیایی در تمام زمینه های علمی، تجاری، اقتصادی، نظامی و امنیتی به اینچنین اقداماتی منجر می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول