اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

ایجاد 360 هزار شغل توسط «بنیاد برکت» در ایام کرونا

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 360 هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.

ایجاد 360 هزار شغل توسط «بنیاد برکت» در ایام کرونا

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس،بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 360 هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر گفت: بنیاد برکت از زمانی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شده است 115 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده که ایجاد 345 هزار شغل را در این مناطق به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: بنیاد در همین مدت و در قالب 250 طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، 15 هزار فرصت شغلی را برای متقاضیان اشتغال فراهم آورده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: در مجموع 360 هزار شغل برکت در قالب 7 الگوی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، حمایت کارگاهی، پشتیبان، آفتاب، سحاب و آسمان ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در حوزه بنگاه‌محور بیان کرد: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی با 250 بنگاه تولیدی و صنعتی به خصوص واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، باعث احیا و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید شده است.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت پس از سوددهی و به ثبات رسیدن واحدهای مشارکتی، از آن‌ها خارج شده و سهم خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به عملکرد این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی هم تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 115 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور افتتاح شده که باعث راه‌اندازی 345 هزار فرصت شغلی در این مناطق شده است.

وی یادآور شد: 8 هزار روستا و 440 شهر در سراسر کشور زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است. 66 هزار و 750 میلیارد ریال برای توانمندسازی این 742 بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 282 بنگاه خارج شده و سهام خود را واگذار کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در حال حاضر بیش از 800 تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور فعال هستند و اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال می‌کنند.

ترکمانه  تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام با راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول