اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

واکنش فیفا و AFC درباره اقدامات انجام شده مربوط به اساسنامه فدراسیون

در جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با فیفا و AFC اقدامات انجام شده درباره اساسنامه فدراسیون مورد استقبال قرار گرفت.

واکنش فیفا و AFC درباره اقدامات انجام شده مربوط به اساسنامه فدراسیون

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، عصر روز گذشته جلسه مقامات فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان با مسئولان فیفا و کنفدراسیون آسیا در خصوص اساسنامه فدراسیون به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون، مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمدرضا براتی عضو هیات رئیسه و رییس کمیته تدوین و تطبیق مقررات، حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون و حمیرا اسدی رئیس دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون از ایران حضور داشتند.

 سارا سولمال مدیرعالی بخش حاکمیتی فدراسیون‌های عضو فیفا، سانجیوان رئیس بخش آسیای فدراسیون‌های عضو فیفا، سنجر رئیس بخش منطقه‌ای آسیای مرکزی فدراسیون‌های عضو AFC به همراه عصام السحیبانی و آندره واشکویچ مسئولین منطقه غرب آسیا فیفا به نمایندگی از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این ویدیو کنفرانس حضور داشتند.

احمدرضا براتی عضو هیات رئیسه فدراسیون و رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: فدراسیون همچنان که در پاراگراف 1 ماده 1 اساسنامه جدید فدراسیون پیش بینی شده، باید به عنوان موسسه ای مستقل، غیر انتفاعی، غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی که مطابق مقررات جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، تعریف شود. این ماهیت حقوقی جدید باید:

1- ظرف مدت یک سال بعد از انتخابات هیات رییسه جدید فدراسیون لازم الاجرا شود. 

2- باید به موجب بازنگری قانون ملی ورزش باشد که توسط دولت و مجلس ایران با همکاری فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت می گیرد.

در همین راستا فیفا به صورت رسمی درخواست برگزاری یک ویدیو کنفرانس با حضور نمایندگان کنفدراسیون آسیا، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را ارائه داده بود که این نشست آنلاین روز گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دولت توسط علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به فیفا و AFC ارائه شد که با استقبال مسئولان این دو نهاد رو به رو شد و آنها از تلاش و اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت کردند.

عضو هیات رییسه فدراسیون افزود: البته هنوز بخش مهمی از این فرآیند باقی مانده که مربوط به اقداماتی است که باید با همکاری مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد و انشالله با همکاری فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و مجلس شورای اسلامی، این مرحله نیز با موفقیت طی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول