اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

موج جدید نگرانی ها از شیوع موازی کرونا و آنفولانزا با وارد شدن به فصل سرما

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هشدار داد: در صورت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، علاوه بر ابتلا به کرونا، با خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز مواجهیم.

موج جدید نگرانی ها از شیوع موازی کرونا و آنفولانزا با وارد شدن به فصل سرما

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،دکتر «مهرزاد لطفی» با این هشدار که کرونا در کمین جوانان استان است و تنها راه پیشگیری و رعایت توصیه های بهداشتی است، اعلام کرد: آمار فوت در استان نسبت به هفته های گذشته پایین آمده، اما موارد فوت ناشی از کرونا در جوانان و افراد زیر ۶۰ سال استان فارس افزایش یافته است.

او با اشاره به شباهت علائم بیماری آنفلوآنزا و کووید۱۹ و شیوه های تشخیص و تست این دو بیماری تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی ما را در برابر این دو بیماری ایمن می سازد، به طوری که در سال گذشته به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی، با کاهش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز مواجه بودیم.

 لطفی با بیان اینکه در سه روز گذشته روند بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان های استان نیز رو به افزایش بوده است، از مردم خواست تا توصیه های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران را بیشتر رعایت کنند.

 
این مقام مسوول در دانشگاه راه اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون در شیراز را گامی مطلوب و موثر در راستای پیشگیری و ایمن سازی مردم در برابر کرونا دانست و از دست اندرکاران و پیگیری مسوولان دانشگاه و همکاری بسیج جامعه پزشکی فارس در این زمینه قدردانی کرد.

بررسی درصد تحقق حداقل مورد انتظار روزانه تزریق واکسن کووید۱۹ در شهرستان های فارس از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تا روز گذشته، نمودار درصد واکسن کووید اختصاص یافته به جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان های استان تا روز گذشته، درصد اختصاص واکسن کووید نوبت اول افراد بالای ۱۸ سال به تفکیک شهرستان ها و درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واکسینه شده نوبت دوم به تفکیک شهرستان ها از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

 لطفی همچنین ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس، به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان روز گذشته، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور پرداخت.

 
دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته تاکنون، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس، به بیان توضیحاتی درباره آخرین اقدامات و روند اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

چهارصد و دهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح روز سه شنبه، سی ام شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول