اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نتیجه هشت سال دفاع مقدس، عزت و سرافرازی است/ رونمایی از 6 عنوان کتاب دفاع مقدس

امام جمعه زنجان گفت: هرچند مقاومت و دفاع در هشت سال دفاع مقدس هزینه دارد اما نتیجه آن عزت، سرافرازی، سربلندی و ماندگاری است.

نتیجه هشت سال دفاع مقدس، عزت و سرافرازی است/ رونمایی از 6 عنوان کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس  با اشاره به اینکه ملت ایران با آغاز جنگ تحمیلی و نابرابر به منظور حفظ انقلاب، استقلال و کیان اسلامی وارد میدان شده و دفاع کردند، اظهار کرد: رزمندگان در این راه جان خود را فدا کردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم به میدان آمده و در مقابل دشمنان سینه سپر کردند، اضافه کرد: این موضوع موجب عزت، سربلندی کشور و ملت همیشه در صحنه ایران شد.

وی عنوان کرد: امروز نیز دفاع همچنان باقی است و اگر دست در دست یکدیگر و به صورت متحد در پشت سر امام حرکت کنیم  بازهم نصرت خداوند سبحان شامل حال خواهد شد.

خاتمی با اشاره به اینکه از همان روز آغازین جنگ هشت ساله، نیروهای مسلح کشورمان با تمام توان در صحنه نبرد حاضر شده و سینه‌های خود را در برابر هجمه ناجوانمردانه نظامیان رژیم بعث عراق و حامیان آنان سپر کردند، بیان کرد: مدافعان با نثار خون و جان خود از خانه و کاشانه، انقلاب و هویت و اعتقادات خود و ملت ایران دفاع کردند و ذلت و تسلیم را نپذیرفتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام و ملت ایران در مقابل رژیم صدام، مقاومت و ایستادگی جانانه کردند، اظهار کرد: هرچند مقاومت و دفاع هزینه دارد اما نتیجه آن عزت، سرافرازی، سربلندی و ماندگاری است.

وی با بیان اینکه در همه جنگ‌های اتفاق افتاده در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره بخشی از خاک این سرزمین پهناور جدا شده بود، گفت: در دوران دفاع مقدس که از آن می توان به عنوان جنگ جهانی سوم نیز یاد کرد ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به دست دشمنان نیفتاد که این مایه فخر و مباهات است.

خاتمی با اشاره به اینکه قدرت‌های شرق و غرب و بیش از ۴۰ کشور در این جنگ به لحاظ سیاسی، لجستیکی و مالی از رژیم بعث عراق حمایت کردند، ادامه داد: دشمنان فکر می کردند به زودی ایران اسلامی را شکست داده و نقشه خود مبنی بر تجزیه این سرزمین را عملی خواهند ساخت.

امام جمعه زنجان افزود: حضور رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ و پشتیبانی‌های ملت ایران مانع از این کار شد و نتوانستند به اهداف شوم و پلید خود برسند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور ماه ۵۷ سرزمین ایران از دریا، هوا و خشکی، مورد هجوم دشمن قرار گرفت، عنوان کرد: ملت ایران دو راه بیشتر نداشت یا باید ذلت را پذیرفته و تسلیم می‌شدند.

خاتمی ادامه داد: در مقام مقاومت و دفاع بر می‌آمدند که در نهایت در سایه این مقاومت و ایستادگی و خون پاک شهدا، رژیم بعث عراق شکست خورد و دنیا نیز اعلام کرد که آغاز کننده جنگ صدام بود و ایرانی‌ها فقط از کشوشان در مقابل هجوم جنگ افروزان، دفاع کردند.

 

رونمایی از سایت گوهران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس  همزمان با سراسر کشور و به دلیل شرایط کرونایی به صورت ویدئو کنفرانس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: در سراسر استان زنجان از یک هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در زنجان تقدیر خواهد شد که این افراد شامل رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، امدادگران و فعالان در هشت سال دفاع مقدس هستند.

قاسم محمدی افزود: همزمان با هفته دفاع مقدس نیز از ۱۲ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت تجلیل می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه مراسم از ۲۵ نفر از مدافعان سلامت تقدیر شد، عنوان کرد: این اقدام به پاس قدردانی از کادر درمان در ایام شیوع بیماری کرونا انجام می‎‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم 6 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نیز رونمایی خواهد شد، بیان کرد: بانک جامع اطلاعات شهدای استان زنجان با عنوان «گوهران» به آدرس www. gooharan.ir رونمایی شد.  


انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول