اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی فرهنگ و تمدن کشور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بازی‌های رایانه‌ای برای فرهنگ‌سازی آمده و می‌تواند ترویج‌دهنده محبت، روابط انسانی سالم، عقیده‌های پاک، فرهنگ شهادت، نوعدوستی و توجه به خانواده و عشق ورزیدن به ملت و کشور باشد.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی فرهنگ و تمدن کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی در آئین پایانی ششمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای خلیج‌فارس؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها گفت و تصریح کرد: در دنیای امروز موضوع فضای رایانه‌ای از ابعاد مختلف مورد بحث است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: کسب و کار و درآمد، سرویس‌های جاسوسی و امنیتی، بازی‌های سیاسی مثل داعش و جریان صهیونیستی در قالب بازی‌های یارانه‌ای، تخریب تمدن‌ها و فرهنگ‌ها بخشی از آن است که نشان از اهمیت بالای این پدیده نوظهور دارد.

 زاهدی اضافه کرد: کشور ما هم حدود دو سال از آموزش مجازی استفاده می‌کند؛ اما جای آموزش به سبک بازی خالی است و آن را فراموش کرده ، ما حتی ادبیات آموزش ساکویی را هم نمی‌بینیم.

وی با اشاره به انتشار ویروس کرونا و تاثیر آن در آموزش، گفت: کرونا همه دنیا را شگفت‌زده و همه را تحت تاثیر قرار داد، دنیا آموزش مجازی را داشت اما گسترده نبود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشور ما هم شگفت‌زده و بدون پیشینه آموزش مجازی، نرم‌افزاری به نام شاد را طراحی و به‌سرعت وارد آموزش کرد که در اوایل مشکلاتی هم داشت.

 زاهدی از فاجعه فرهنگی در کشور سخن به میان آورد و تصریح کرد: گوشی‌های هوشمند را در اختیار دانش‌آموزان گذاشتیم و اکنون به یک فاجعه فرهنگی رسیدیم، فرهنگ بیگانه در فکر فرزندان ما رخنه کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دنیای بازی‌های یارانه‌ای را دنیای فرهنگ و تمدن و کسب و کار دانست و عنوان کرد: این دنیا انتقال تکنولوژی را موجب می‌شود و البته استعمار و استثمار را هم دارد.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای برای فرهنگ‌سازی آمده و می‌تواند ترویج‌دهنده محبت، روابط انسانی سالم، عقیده‌های پاک، فرهنگ شهادت، نوعدوستی و توجه به خانواده و عشق ورزیدن به ملت و کشور باشد، این دنیای مجازی یک فرصت هم هست و تاکید داریم که باید به این سمت برویم و در آن سرمایه‌گذاری کنیم.

دکتر زاهدی با اشاره به تلاش دشمن و هزینه کرد آن در فرهنگ‌های اسلامی از طریق همین بازی های رایانه‌ای، گفت: چرا ما نباید از این ظرفیت برای شناساندن فرهنگ خودمان استفاده کنیم؟

وی اضافه کرد: بخشی از یارانه‌ها باید به بازی‌های رایانه ای اختصاص داده شود تا ایمن شویم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد، گفت: وزارت علوم برای این مشکل چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول