اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ژن رزمندگان ایران ریشه در اندیشه اسلامی دارد/ سربازان مدافعان حرم تولیدکننده اندیشه دفاع مقدس هستند

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه آمریکا به دنبال ژن ایرانی برای شجاع کردن سربازان خود است گفت: امروز سربازان مدافعان حرم تولیدکننده اندیشه دفاع مقدس هستند‌.

ژن رزمندگان ایران ریشه در اندیشه اسلامی دارد/ سربازان مدافعان حرم تولیدکننده اندیشه دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید که در جوار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد، اظهار کرد: همه بشریت و آزادی خواهان مدیون شهدا هستند و دانشگاه محل آموزش علم و دانش بوده و مکان مقدسی است و بازگشایی مدارس و مراکز علمی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نیز زمان های مقدسی است.

وی گفت: شهدا و رزمندگان و جانبازان و امام بزرگوار برای خاک نجنگیدند و مدافعان حرم نیز برای توسعه خاک نرفتند بلکه فهم آنها این راه را جلو انداختند و شهدای مدافع حرم ثواب دو شهید را می‌برند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در ادامه بیان کرد: شهدا هم جسم و هم فهم و اراده آنها به اندازه شهید ارزش داشت و بسیاری از شهدای مدافعان حرم به نام‌های دیگر تشییع شدند و این از فهم والای آنهاست.

وی افزود: دفاع مقدس در مقابل صدام و یک کشور نبود بلکه یک جنگ جهانی علیه انقلاب اسلامی نو پا بود و نه برای سرزمین بلکه برای اندیشه بود و فقط سه کشور در آن زمان اعلام بی طرفی کردند.

سردار ذوالقدر خاطر نشان کرد: همه توان نظامی دنیا مقابل ایران ایستاد و همه سلاح‌های زمینی، هوایی، دریایی، حتی اندیشه‌های نظامی و نیروی انسانی علیه ایران به کار گیری و آزمایش شد و در مقابل شهدای بزرگوار و رزمندگان و جانبازان فداکار با دست خالی ایستادند و مقاومت کردند.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار نیز به ایران داده نشد و پذیرفتن مجروحین شیمیایی نیز توسط کشوری انجام شد که بمبهای شیمیایی را به عراق داده بود و جهت تکمیل علوم آزمایشگاهی خود بیماران ما را معالجه می کردند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: موتور محرکه رزمندگان ایران سربندهایی مزین به‌نام‌های یا فاطمه الزهرا(س)، یا زینب(س)، یا رسول الله(ص)، یا ابوالفضل(ع) و یا حسین(ع) و زیارت عاشورا بود.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تلقیح ژن ایرانی برای شجاع کردن سربازان خود است، گفت: ژن ایرانی ریشه در اندیشه و در خونی است که از سیدالشهدا (ع) و اهل بیت پیامبر(ع) به ارث رسیده‌ است.

ذوالقدر عنوان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی اندیشه‌ای آورد که دنیا از آن ترسید و امروز سربازان مدافعان حرم تولید کننده اندیشه دفاع مقدس هستند و شهید حججی زمان شبیخون فرهنگی به شهادت رسید و امروز نماد و الگوی جوانان است.

وی با اشاره به اینکه شهدا اساتید جبهه مقاومت هستند و مسئولین باید توان تربیت و توان انتقال حقایق را به مردم داشته باشند تا با پلشتی‌ها مبارزه شود، افزود: در دوران دفاع مقدس موشک‌ها، تانک‌ها، خمپاره و هواپیما یا جان انسان را به خطر می انداخت یا ساختمان‌ها و تاسیسات را آسیب می‌رساند اما امروز دشمن دیگر توانایی آن را نداشته و گزینه های روی میز آنها به جز خوف چیز دیگری نمانده است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با اشاره به اینکه امروز ایران تمام توان و قدرت نظامی، رزمی، دریایی و هوایی را دارد و با نجنگیدن هم پیروز است گفت: دانشجویان و دانشگاهیان رزمندگان جنگ نرم هستند و امروز دنیا از همه امکانات رزمی عقب مانده و توان قدرت رزمی و رودرروشدن با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی در ادامه گفت: حاج حسین فرزانه خود لشکری در میدان نبرد بود و به عنوان بسیجی به سوریه اعزام شد که یکی از قدرت‌های پیروزی بودند و خداوند نیز با شهادت به او عزت داد.

ذوالقدر تاکید کرد: دشمن توان رویارویی ندارد اما توان تبلیغاتی، رسانه‌ای و سایبری دارد و بسیاری از فرزندان ما در فضای مجازی اسیر و شهید شدند و ما متوجه نیستیم و باید از همه علوم به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر جوانان و نوجوانان تربیت دینی شوند دیگر نگرانی وجود ندارد و هزاران شهید حججی و شهید فهمیده پیدا می شود، تصریح کرد: باید تقوا را در دل جوانان تقویت کرد و با فراهم سازی ازدواج به‌موقع و تامین نیازها میتوان از سختی‌ها عبور کرد.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول