اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هشدار افزایش شدید قیمت برق در فرانسه برای زمستان

با توجه به آنکه طی هفته‌های گذشته قیمت گاز در اتحادیه اروپا افزایش چشمگیری پیدا کرده، سازمان حمایت از مصرف کنندگان فرانسه هشدار داد که قیمت برق نیز در این کشور به شکل بی سابقه‌ای افزایش خواهد یافت.

هشدار افزایش شدید قیمت برق در فرانسه برای زمستان

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان فرانسه هشدار داد با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گاز در اتحادیه اروپا طی هفته‌های گذشته، قیمت برق در فرانسه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. 

این سازمان گفته بر اساس روش محاسبه تعرفه برق، قیمت برق در زمستان پیش رو در فرانسه 10 درصد افزایش خواهد یافت. 

آمارها حاکی از آن است که طی 10 سال گذشته قیمت قبض برق برای یک خانواده 4 نفره 50 درصد افزایش یافته و از 1072 یورو در تابستان سال 2011 به 1553 یورو در سال جاری افزایش یافته است. در صورتی که امسال هم 10 درصد گران شود نسبت به سال 2019 رشد 25 درصدی خواهد داشت.

برونو لومیر، وزیر اقتصاد فرانسه هفته گذشته گفت که این کشور می‌خواهد برای به حداقل رساندن افزایش قیمت گاز و برق بر خانوارهای کم‌درآمد به آنها یارانه تخصیص دهد.

این وزیر فرانسوی تاکید کرد: در حالی که قیمت حامل‌های انرژی و نیرو طی سال‌ جاری به صورت مداوم افزایش یافته انتظار می‌رود در سال 2022 به ثبات برسد.

قیمت گاز برای خانوارهای فرانسوی در ماه سپتامبر سال جاری 8.7 درصد رشد کرده و قیمت بنزین هم به حدود 2 یورو به ازای هر لیتر رسیده است. 

سازمان حمایت از مصرف کنندگان فرانسه از دولت خواسته تا مالیات بر برق را کاهش دهد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول