اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

افتتاح چهار مرکز نوآوری توسعه تعاون/ اختصاص خط اعتباری 2000 میلیارد تومانی برای تعاون

امروز در هفته تعاون با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهار مرکز نوآوری و توسعه تعاون در استان‌ها راه‌اندازی شد.

افتتاح چهار مرکز نوآوری توسعه تعاون/ اختصاص خط اعتباری 2000 میلیارد تومانی برای تعاون

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به مناسبت هفته تعاون، امروز چهار مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون در استان‌های کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، سمنان و خوزستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران به صورت ویدیو کنفرانسی راه‌اندازی شد. همچنین در این مراسم، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون و معاونت امور تعاون امضا می‌شود. براساس این تفاهم‌نامه، خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در بخش تعاون اختصاص می‌یابد. 

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز همچنین از اندیشکده تعاون و برخی مراکز شتاب‌دهنده در مراکز نوآوری و توسعه تعاون (منتا) بازدید کرد. 

به گزارش فارس، بخش تعاون که یکی از زیربخش‌های اقتصاد ایران در کنار بخش دولتی و خصوصی در اصل 44 قانون اساسی شناخته شده است، با هدف ایجاد اشتغال در کشور و مشارکت مردمی در اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است و امسال در هفته تعاون در اواخر شهریور تعداد 268 پروژه تعاونی در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری 3387 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این طرح‌ها 7 هزار و 9 نفر اشتغال جدید در کشور ایجاد می‌شود. 

این طرح‌ها در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که بیشترین طرح‌ها به تعداد 52 طرح در استان اصفهان و پس از آن استان خوزستان 39 طرح و در رتبه سوم استان همدان با 23 طرح قرار دارند. 

با توجه به اینکه یکی از مشکلات اقتصاد کشور بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است، با توسعه شرکت‌های تعاونی و حمایت از بخش تعاون می‌توان اشتغال ارزان‌تر و فراگیرتر ایجاد کرد. در این زمینه مراکز نوآوری برای توسعه بخش تعاون ایجاد شده است تا از روش‌ای جدید مانند صندوق‌های ریسک‌پذیر و شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری و خلاقیت به کمک بخش تعاون بیایند و علاوه بر ایجاد اشتغال، با مشارکت مردم در اقتصاد، به مردمی‌سازی اقتصاد کمک می‌شود. 

در بخش مسکن مهر هم بیش از 840 هزار و احد از مسکن ایجاد شده با مدیریت تعاونی‌های مسکن مهر اجرا شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول