اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای ۱۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در پردیس/ نمایشگاه موشکی، پدافندی و پهبادی برپا می‌شود

فرمانده سپاه پردیس گفت: ۱۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در شهرستان پردیس اجرا می‌شود که ۲۴ برنامه شاخص است و برنامه اصلی با عنوان «مسیر آسمانی» هر شب از عصر روز یکم الی ۶ مهرماه در بوستان نور الشهدا برگزار خواهد شد.

اجرای ۱۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در پردیس/ نمایشگاه موشکی، پدافندی و پهبادی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس سرگرد ابراهیم گرمابدری فرمانده سپاه ناحیه علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) شهرستان پردیس، بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این فرماندهی، در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: جلسات ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس با مدیریت فرماندار و مسوولان شهرستان پردیس به عنوان اعضای ستاد برنامه هایی را برای اجرا در این هفته مشخص و به تصویب رساندند‌.

وی گفت: از ۱۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس شهرستان پردیس، ۲۴ برنامه به صورت شاخص اجرا می شود که برنامه اصلی این هفته با عنوان مسیر آسمانی هر شب از عصر روز یکم الی ۶ مهرماه در بوستان نور الشهدا برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه پردیس افزود: در کنار اجرای برنامه‌های متنوع، برپایی نمایشگاه تجهیزات نظامی و در کنار آن نمایشگاه تجهیزات اقتدار موشکی، پدافندی، و پهبادی نیز برپا می شود.

گرمابدری با بیان اینکه طی این هفته برنامه زنان عاشورایی با تجلیل از همسران جانبازان و ایثارگران، برگزار می شود، تاکید کرد: طی این ۶ روز پس از نماز مغرب و عشا نمایش هنری و رزمی با عنوان مسیر آسمانی را در فضای باز بوستان نورالشهدا، برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا خواهیم داشت که در قالب نمایشی پنج سکانسه و ۳۰ دقیقه ای و با هنرمندی بسیجیان اجرا می شود‌.

وی ادامه داد: پس از اجرای این نمایش راویان شاخص کشوری مانند حاج عظیم ابراهیم پور، سردار کوثری، سردار شاهچراغی، حاج حسین یکتا و غیره در این بوستان حاضر و روایت های هشت سال دفاع مقدس را برای حاضرین ارائه می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه پردیس اضافه کرد: در ایام اربعین حسینی(ع) برنامه عزاداری با برپایی چندین غرفه خدماتی در این بوستان اجرا می شود و در کنار آن در دو حوزه بومهن دو حوزه در پردیس یک پایگاه بخش جاجرود کاروان های مقاومت راه اندازی و نماد اعزام رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بازسازی خواهند کرد.

گرمابدری تصریح کرد: در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بومهن و جاجرود یادواره‌های شهدا را به صورت مجزا برگزار‌ و در چهارم مهرماه یادواره شهدای شهرستان پردیس را در بوستان نورالشهدای فاز ۳ با حضور مسوولان کشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در آستانه شروع هفته دفاع مقدس حضور مسوولان شهرستان را برای گلباران و عطرافشانی مزار شهدا را در تمام بوستانها و بر سرمزار تمام شهدا خواهیم داشت تا تجدید پیمانی با آرمانهای والای این شهدا داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه پردیس ادامه داد: در برنامه‌ای دیگر از پیشگامان مدافعان سلامت و کادر درمان در محل برگزاری نماز جمعه شهرستان به نیابت شهدا تقدیر کرده و از زحماتشان تقدیر می کنیم.

گرمابدری اضافه کرد: پردیس از نعمت حضور ۸ شهید مدافع حرم از تیپ فاطمیون بهره مند است و به همین دلیل ویژه برنامه ای را مخصوص فرزندان خردسال این شهدا برگزار و از حماسه‌سازی های پدرنشان برنامه ای اجرا می شود.

وی تصریح کرد: نشست برخطی نیز در سامانه شاد آموزش و پرورش برای زنده نگه داشتن یاد خاطره شهدای دانش آموز برگزار و راویان از خودگذشتکی های این شهدا خواهند گفت.

فرمانده سپاه ناحیه پردیس افزود: پیش بینی می شود در هفته دفاع مقدس از ۴۵ خانواده شهدا با حضور در مقابل منزلشان تقدیر کرده تا با این اقدام یاد و خاطره شهیدان هر بیت را زنده نگه داریم.

گرمابدری با بیان اینکه ویژه برنامه این هفته هشتمین یادواره شهدا شهرستان، است، گفت: پیاده روی مزار تا مزار را با حضور محبین امام حسین(ع) و شهروندانی که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را نداشتند برگزار کرده و با محوریت امام جمعه این برنامه از ساعت ۹ صبح از دو مسیر میدان امام خمینی(ره) پردیس و مسجد صاحب الزمان(عج) بومهن آغاز و به امامزاده سلطان مطهر(ع) ختم و در پایان برنامه ای کوتاه با سخنرانی حسین یکتا اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دیگر شهرستان پردیس را با توجه به میزبانی ۱۷ شهید خوشنام تدارک دیده و در ظهر اربعین مراسم خاصی در تمامی‌مزارهای شهدای گمنام برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه پردیس اضافه کرد: در شهرستان پردیس تعداد قابل توجهی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس زندگی‌ می کنند که در هفتم مهرماه این رزمندگان را در فضای باز مسجد الغدیر فاز ۴ گرد هم آورده و شب خاطره را با روایتگری ۱۰ نفر از رزمندگان خواهیم داشت.

گرمابدری تشریح کرد: تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس را با همکاری و کمک دستگاه ها خواهیم داشت و نامگذاری خیابان های شهر را به نام شهدا اجرا کرده تا در این هفته خیابان ها را با نام شهدا زینت ببخشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول