اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نزدیک شدن فصل زمستان و پیش بینی بحران گازی در اروپا

پیش بینی می‌شود امسال به خاطر کمبود گاز طبیعی ذخیره شده در سطح اتحادیه اروپا کشورهای عضو آن زمستان سختی را سپری کنند.

نزدیک شدن فصل زمستان و پیش بینی بحران گازی در اروپا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، با توجه به آنکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سمت انرژی‌های مبتنی بر آب و هوا نظیر انرژی‌های بادی و خورشیدی روی آورده و در این بین تلاش کرده‌اند تا اقبال کمتری به سوخت‌های فسیلی نشان دهند، و از آن طرف ذخایر گاز طبیعی این اتحادیه در سطح پایینی قرار دارد، پیش بینی می‌شود که کشورهای اروپایی امسال زمستان سختی را از نظر تامین برق و گاز سپری کنند.

آکو آلورا، مدیرعامل شرکت انرژی اسنام ایتالیا در این باره می‌گوید: اگر ما سریع عمل نکنیم و ذخایر گازی خود را پر نکنیم،‌ شرایط بسیار سخت‌تر خواهد شد. ممکن است کشورهای اروپایی بتوانند یک هفته بدون برق سپری کنند، اما بدون گاز نخواهند توانست. 

طی ماه جاری قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا رکورد زده و به مرز هزار دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسیده است. بخشی از این افزایش قیمت مربوط به اختلال در چرخه تامین گاز در این اتحادیه است که نتوانسته به تقاضا هم در حوزه صنعت و هم در حوزه خانگی پاسخ دهد، اما در عین حال کارشناسان می‌گویند کشورهای غربی بیش از حد به انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر باد و خورشید وابسته شده‌اند و همین مسئله گریبان آنها را گرفته؛ چراکه وال استریت ژورنال هفته پیش گزارش داد که پایین آمدن سرعت و میزان باد در دریای شمال باعث اختلال جدی در شبکه انرژی اروپا شده است.

گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که میزان باد و متعاقبا تولید نیرو از انرژی بادی طی هفته‌های گذشته در سواحل انگلیس در دریای شمال به صورت ناگهانی پایین آمده و بازار انرژی منطقه‌ای این کشور را تحت الشعاع قرار داده است. کار به جایی رسیده که دولت این کشور به نیروگاه‌های زغال سنگی و گازی این کشور دستور داده تا با افزایش تولید برق کمبود موجود در شبکه توزیع نیروی این کشور را جبران کنند. 

درموت نولان، مدیرعامل سابق سازمان آفجم انگلیس، نیز طی مصاحبه‌ای گفته که انتظار می‌رود قیمت گاز و برق برای خانوارها افزایش شدیدی داشته و حتی به بالاترین میزان 12 سال گذشته برسد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول