اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمریکا: با حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی، آماده گفت‌وگو هستیم

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا علی‌رغم تأکید بر حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی گفته آماده گفت‌وگو با این کشور است.

آمریکا: با حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی، آماده گفت‌وگو هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ایالات متحده در حالی بار دیگر خواستار گفت‌‌وگو با کره شمالی شد که بر حفظ و اجرای تحریم‌های جهانی علیه این کشور تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «رادیو بین‌المللی کره جنوبی» «اریکا بارکس-راگلز» مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا سه شنبه در نشست خبری پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که ایالات متحده شلیک موشک کره شمالی را که نقض قطعنامه‌‌های شورای امنیت است، محکوم کرده است.

وی  در ادامه گفت، واشنگتن کاملاً متعهد به رویکرد دیپلماتیک است و پیونگ‌یانگ را به گفت‌وگودعوت کرده و خواهد کرد. این مقام امریکایی افزود که آمریکا متعهد به دفاع مستحکم از کره جنوبی و ژاپن است.

وی در مورد تحریم‌ها علیه کره شمالی گفت که تحریم‌های سازمان ملل همچنان برقرار است و ایالات متحده به اجرای آنها ادامه می دهد و از دیگران می‌خواهد که آنها را به طور قوی اعمال کنند.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در مورد  نشست‌های مجمع سازمان ملل متحد گفت که قرار است با کره جنوبی و ژاپن ملاقات‌هایی انجام شود و ایالات متحده مشتاقانه منتظر بحث درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای از جمله در باره کره شمالی است.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک زیردریایی کره جنوبی بر تداوم همکاری نظامی با این کشور اشاره کرد. «جان کربی» سخنگوی پنتاگون دوشنبه گفت هیچ متحد قوی‌تری از کره جنوبی وجود ندارد و دو طرف به همکاری نزدیک خود برای اطمینان از افزایش قابلیت‌های نظامی ادامه می‌دهند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز گفته است که آمریکا قصد دارد در مورد آخرین شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی با کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی گفت‌وگو کند.  «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن نگران آخرین آزمایش موشکی است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت، اعضای این گروه به زودی برای بحث در مورد گزینه‌ها علیه کره شمالی فراخوانده می‌شوند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این امر منجر به اقدامات مهمی می شود یا خیر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول