اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رفع تصرف ۶ هکتار اراضی ملی شهرستان نکا از دست متصرفین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا از رفع تصرف 6 هکتار از عرصه‌های منابع ملی شهرستان نکا از ید متصرفین خبر داد.

رفع تصرف ۶ هکتار اراضی ملی شهرستان نکا از دست متصرفین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا محمدنژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: ۶ هکتار از  عرصه‌های منابع ملی که در ید متصرفین بود رفع تصرف و نسبت به عملیات نهال‌کاری، بذرپاشی و بذرکاری اقدام شد.

وی افزود: در تیر ماه سال جاری نیز نسبت به رفع تصرف از عرصه‌ای به مساحت ۱۵ هزار مترمربع که در ید متصرفین بوده اقدام شد و هم زمان محدوده عرصه مورد نظر حصارکشی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا ادامه داد: واحدهای حقوقی و یگان حفاظت این اداره در راستای حفظ و صیانت از منابع ملی با اخذ دستورات متعدد از دادستان شهرستان نکا نسبت به تخریب تعداد ۴۱ باب کوره‌های غیرمجاز ذغال در حوزه استحفاظی این شهرستان، تخصیصاً روستاهای کوهسارکنده و چلمردی اقدامات موثر صورت دادند.  

محمدنژاد افزود: واحد حقوقی این اداره در سال جاری اقدام به تقدیم تعداد ۶ فقره دادخواست حقوقی خلع ید و قلع و قمع از عرصه‌های ملی به مساحت ۶۸۵۲۲ متر مربع در مراجع قضایی نموده که پرونده‌های در دست اقدام به مراتب بیشتر از این مقدار است، تعداد ۴ فقره در سطحی معادل ۵ هزار و ۲۸۴ مترمربع از ید اشخاص متعدد در راستای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت منابع طبیعی خلع‌ید شده است.

وی دیگر اقدامات اخیر این شهرستان را مرمت و ترمیم حصارکشی‌های موجود در سطحی به متراژ ۲۲ کیلومتر با پیگیری‌های واحد یگان حفاظت و با به کارگیری مامورین و عوامل شرکت نکاچوب، عنوان کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول