اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: توسعه امروز کشور به روحیه جهادی دفاع مقدس نیاز دارد

امام جمعه یزد گفت: توسعه امروز کشور به عزمی ملی و اراده‌ای جهادی نیاز دارد و مسئولان باید روحیه جهادی و معنوی خود را که در دوران دفاع مقدس وجود داشت امروز به نفع مردم تقویت کنند.

امام جمعه یزد: توسعه امروز کشور به روحیه جهادی دفاع مقدس نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی عصر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که با تجلیل از مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان و آزادگان همراه بود، اظهار کرد: ایثارگران در دوران دفاع مقدس همه زندگی خود را برای اسلام، کشور، امام و مردم خود وقف کردند و حتی از جان خود دریغ نکردند و هنوز هم در صف مقاومت هستند.

وی افزود: یادآوری آن حرکات ارزشمند و جهادی ضروری است و این ایثارگری‌ها و سلحشوری‌ها باید توسط یادگاران دفاع مقدس برای نسل امروز بازگو شود و معنویت‌های آن دوران را برای نسل امروز و آینده ترسیم کنند.

امام جمعه یزد گفت: آموزش و پرورش و دستگاه‌های تبلیغی ما باید در سراسر کشور، برعکس خواسته‌های دشمن که می‌خواهد آن دوران به فراموشی سپرده شود و حرفی از دفاع مقدس و مسائل آن مطرح نشود، روی این مسائل کار کند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس سراسر درس فداکاری، عزت، غیرت، افتادگی، وفاداری و سلحشوری و زنده کردن حقایق در دنیاست و نسل امروز و آینده ما باید این موارد را بدانند.

وی تاکید کرد: حرکت در مسیر خدا و یاری دین خدا و رسیدن به قرب الهی، رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس است.

ناصری با اشاره به آیه قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی اظهار داشت: این آیه معانی بسیاری دارد که امام خمینی(ره) به آن بسیارپرداخته اند اما نکته اصلی آن مسئله وجوب قیام در راه خداست و این آیه باید سرلوحه کار ما و مسئولان نظام باشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: پیامبر اکرم(ص)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) هم در مسیر حرکت خود تنها بودند اما هرگز در سختی‌ها دست از حرکت و قیام برنداشتند بنابراین این مبنایی برای حرکت در مسیر حق است.

وی با اشاره به خاطراتی از عملیات والفجر مقدماتی عنوان کرد: رزمندگان در آن دوران آرزوی شهادت داشتند و با خضوع و خشوعی خاص از خداوند متعال طلب شهادت می‌کردند که نظیر آن حالات را کمتر می‌توان دید و رسیدن به این حالات، رنج‌ها و زحمات بسیار نیاز دارد.

ناصری تصریح کرد: در این دولت انقلابی باید این معانی، این روحیات و این حالات رزمندگان در دوران دفاع مقدس وارد کتاب‌های درسی شود و یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز باید در مدارس حضور پیدا کنند و خاطرات خود را از آن دوران برای کودکان و نوجوانان مطرح کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) که فرمود: لَیْسَ بَیْنَ اَلْإِیمَانِ وَ اَلْکُفْرِ إِلاَّ قِلَّةُ اَلْعَقْلِ قِیلَ وَ کَیْفَ ذَاکَ یَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ قَالَ إِنَّ اَلْعَبْدَ یَرْفَعُ رَغْبَتَهُ إِلَى مَخْلُوقٍ فَلَوْ أَخْلَصَ نِیَّتَهُ لِلَّهِ لَأَتَاهُ اَلَّذِی یُرِیدُ فِی أَسْرَعَ مِنْ ذَلِکَ، عنوان کرد: مسئولان ما توجه داشته باشند که آمریکا و غرب هیچ قدرت خارق العاده ای ندارند و قدرت خدا را بالاتر از همه آنهاست و اگر همه ما با خلوص نیت متوجه خدا شویم، آنچه در طلب آن هستیم، بسیار سریعتر از آنچه که فکر کنیم به آن دست خواهیم یافت.

ناصری همچنین با اشاره به وقایع کربلا و شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) و علی‌اصغر(ع) عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ما نیز اتفاقاتی در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها رخ داد که ریشه در مکتب عاشورا دارد.

وی تاکید کرد: خداوند متعال همیشه ناظر بر اعمال ماست بنابراین همه امور باید برای رضایت خدا باشد همانگونه که در آن دوران، همه چیز رنگ و بوی خدایی داشت و همه به عشق قرب الهی جهاد کردند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول