اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای گراهام درباره احتمال نفوذ «تروریست‌ها» به آمریکا از مرزهای جنوبی

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی درباره احتمال نفوذ افرادی به آمریکا از طریق مرزهای جنوبی که او آنها را «تروریست» خوانده هشدار داده است.

ادعای گراهام درباره احتمال نفوذ «تروریست‌ها» به آمریکا از مرزهای جنوبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی که از منتقدان دولت فعلی این کشور است مدعی شده ممکن است گروه‌هایی در خاورمیانه «تروریست‌ها» را به خدمت گرفته و آنها را از مرزهای جنوبی وارد ایالات متحده کنند.

به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز» «سناتور لیندسی گراهام» نماینده ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا در این زمینه گفت: «اگر ما چیزی را تغییر ندهیم، هرج و مرج در خاورمیانه از مرزهای جنوبی به سراغ ما می‌آید. به خدمت گرفتن  تروریست‌ها  از سوی  گروه‌های تروریستی آسان خواهد بود  و آنها از طریق مرز جنوبی وارد ایالات متحده می‌شوند.»

گراهام در ادامه گفت: «تا زمانی که ما قانون پناهندگی را تغییر ندهیم، چیزی تغییر نمی‌کند ، اما من واقعاً نگران روایتی هستم که می‌گوید آمریکا در افغانستان شکست خورده است و شبه نظامیان به افغانستان می‌روند و به زودی تلاشی برای نفوذ به آمریکا از طریق مرزهای جنوبی انجام می‌شود، البته اگر ما کاری در این زمینه انجام ندهیم.»

اظهارات تازه گراهام علیه جو بایدن و تاختن او به مواضع دولت آمریکا در شرایطی مطرح شده که او پیش از این خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تحولات افغانستان شده بود.

این سناتور ارشد جمهوریخواه  هشدار داده بود که با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان احتمال تکرار حملات تروریستی مشابه با حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به شدت زیاد شده است.

وی گفته بود: «ما داریم به هزاران نفر از متحدان افغانستانی خودمان را که شجاعانه در کنار ما جنگیدند، پشت می‌کنیم. ما داریم به صدها شهروند آمریکایی هم پشت کرده و آنها را در آنجا رها می‌کنیم. احتمال اینکه شاهد یک ۱۱ سپتامبر دیگر باشیم، شدیدا زیاد شده است.»

وی به حملات پهپادی آمریکا به مناطقی از افغانستان علیه «طراحان و برنامه‌ریزان» حمله انتحاری مرگبار داعش به فرودگاه کابل هم اشاره کرد. در حمله تروریستی داعش حداقل ۱۷۰ نفر شامل ۱۳ آمریکایی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

گراهام گفت: «این حملات پهپادی باعث متلاشی شدن داعش نخواهد شد. تعداد جنگجویان داعش دو برابر شده است. ما داریم به متحدانمان پشت می‌کنیم...ما داریم شرایط را برای وقوع یک 11 سپتامبر دیگر مهیا می‌کنیم. من هرگز هیچ وقت مثل الان درباره احتمال حمله به وطنمان نگرانی نداشتم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول