اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

سهم تعاون از تسهیلات فقط یک هزارم است/ همه استان‌ها دارای مرکز نوآوری تعاون می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با امضای تفاهم‌نامه خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی برای تسهیلات بخش تعاون در نظر گرفته می‌شود، گفت: همه استان‌های کشور تا سال آینده به مرکز نوآوری بخش تعاون مجهز می‌شوند.

سهم تعاون از تسهیلات فقط یک هزارم است/ همه استان‌ها دارای مرکز نوآوری تعاون می‌شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در جریان افتتاح چهار مرکز نوآوری و توسعه تعاون در چهار استان کشور که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد حجت‌الله عبدالملکی گفت: امروز همچنین تفاهم‌نامه سه جانبه بین معاون تعاون وزارت کار، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون امضا شد که به موجب این تفاهم‌نامه یک خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی با نرخ ترجیحی برای تسهیلات بخش تعاون با  اولویت زنان، روستاییان و تعاونی‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: اکوسیستم بخش تعاون باید دانش‌بنیان باشد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دو بند از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در 29 بهمن 92 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد به بخش تعاون تأکید دارد که در بند اول ایجاد زمینه مشارکت آحاد مردم و خانواده‌های کم‌درآمد در اقتصاد مقاومتی اشاره دارد که الگوی تعاونی نماد آن است و در بند دوم تأکید روی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد که ما هم تأکید داریم تعاونی‌ها با محوریت دانش‌بنیان توسعه پیدا کنند.

عبدالملکی گفت: امروز چهار مرکز نوآوری توسعه تعاون در استان‌های کشور راه‌اندازی شد و تلاش بر این است تا سال 1401 همه استان‌های کشور دارای یک مرکز نوآوری تعاون باشند که این مراکز به داد بخش تعاون می‌رسند زیرا هر جسم نیمه‌جان نیاز به شوک احیا دارد شرکت‌های تعاونی هم در مراکز دانش‌بنیان و نوآور احیا می‌شوند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در نظام بانکی کشور 2 میلیون میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی که امروز امضا شده یک هزارم تسهیلات سال گذشته است و در واقع عدد قابل توجهی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معاون امور تعاون را مأمور می‌کنم نظام مالی سال 99 و شش ماهه امسال را بررسی کند و گزارش دهد که چه بخشی از تسهیلات به تعاونی‌ها  اختصاص یافته است و اگر این گزارش تهیه شود آن را در هیأت دولت ارائه خواهم کرد تا سهم بخش تعاون از تسهیلات نظام بانکی بیشتر شود.

همچنین در این مراسم پنجره واحد بخش تعاون نیز در مرکز نوآوری توسعه تعاون‌راه‌اندازی شد و نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تعاون به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول